Kertoako raskaudesta, kun ei vielä ultrattu? - Ekakertalainen

Vierailija

Itse kerroin aivan lähimmilleni ystävilleni ja omalle äidille jo heti kun tein raskaustestin. Muutoin muulle kansalle ilmoitin vasta viikon 12 jälkeen. Onnellista odotusta. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Kommentit (2)

Vierailija

raskaustestin tulokseen. Sehän ei voi näyttää negaa jos raskaana on, sellaisia hormoneita joita se testi näyttää, ei muuten kehossa ole...-korjatkaa/tarkentakaa viisammat!

Ei mullekaan mitään testiä tehty ja olin aika yllättynyt. Odotin sitä ekaa neuvolaa ihan hirveästi et jee nyt varmistetaan olenko raskaana. Oikeasti tiedon sain siis ultrassa vasta.

Mä ainakin kerroin aika monelle jo ennen ultraa, vanhemmille ja muutamille kavereille. Töissä sanoin esimiehelle kun ultrassa oli käyty..Muille työkavereille kahvilla sanoin aiemmmin.

Muistan kyllä hyvin tunteneeni samalla tavoin kuin sinä. Mut niin sitä vaan raskaana oltiin kuitenkin!

Eihän sillä välilä ole jos haluat testin uudestaan tehdä. Mutta mä luotin ekaan positiiviseen testiin. Olin aiempina kuukausina tehnyt pari negaa joten heti positiivisen jälkeen oli uskovaisempi olo..

Terveisin: 1,5v. pojan äiti ja mahdollisesti rv5+5 raskaana oleva. (En ole vielä testannut)

Vierailija

Olen ensiodottaja. Tein raskaustestin itse, minkä jälkeen varasin ajan neuvolaan. Siellä kävinkin ja otettiin verikokeet ja pissanäyte. Olin tosi hämmästynyt, kun kuulin, ettei minulle tehdä ollenkaan raskaustestiä. Kotikunnassani ei kuulemma tehdä. Testinäytteistä otettiin vaan sokeri ja joitain muita juttuja.

Nyt joulu lähestyy ja haluaisin kertoa suvulle raskaudesta, tai ainakin omille vanhemmilleni. Mutta kun en usko koko juttua itsekään! Neuvolantäti sanoi, että luota vaan apteekin raskaustestiin, kyllä se pätee. Ensimmäinen lääkärikäynti on vasta tammikuussa, samoin ultra. Viikkoja on kuitenkin jo 10 + jotain (huomatkaa, en edes tiedä, miten ne lasketaan... jäin todellakin vähän hoomoilaseksi sen neuvolankin jälkeen, laskettu aika oli kuitenkin heinäkuun alussa).

Kannattaako testin tekeminen uudestaan? Vai luotanko vain, että totta se on. Neuvola sanoi, että tuulimuna olisi jo oireillut. Ja raskausoireita on muuten: pahoinvointi, rintojen arkuus jne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat