Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi lentokoneessa – kuinka vältät kriisit?

voi voi

Kommentit (11)

ET

Kuinka otat huomioon myös toiset matkustaja kiljuvien kakaroitesi kanssa. On suorastaan törkeää koneissa huutavat pennut, siinä ei ajatella ollenkaan muiden matkustajien viihtyvyyttä.Minä en ainakaan halua huutavaa pentua läheisyyteeni koneessa. Missään säännöissä
ei lue. lentoon sisältyy myös huutokonsertti. pahin on yölento Bankokkiin, siellä on joskus todella ääntä, yksi kun lopettaa niin toinen aloittaa. Pitäkää huutavat pentunne kotona, jo ne ei osaa olla hiljaa. Ei siellä muutkaan saa häiritä toisia matkustajia.

Olle

> lentohenkilöstöltäkin saat ainakin juomavettä.
Vettä ja vettä, mutta ei ilmaiseksi.

Itse lensin finnairin lomalennolla helmikuussa 2011 Lanzarotelle. Lennon kesto on noin kuusi tuntia. Minulla oli etukäteen varattuna sylilapselle kaksi tuttipulloa vettä. Hän kuitenkin joi ne melko nopeasti. Tiedustellessani lentohenkilökunnalta tuttipulloon lisää vettä, kertoi lentoemo veden maksavan euron per pikkupullo. Pakko oli ostaa. Ei kuitenkaan tuntunut kohtuulliselta, että tuttipulloon ei voi saada vettä ilman maksua.

Olle

ärsyyntynyt

Komppaan täysin kirjoittajaa ET, mikään ei ole niin v**tumaista kun lentokoneessa (tai junassa, bussissa yms.) kiljuvat pennut!! Ja ne, jotka käyttävät perusteita "kyllä maailaan ääntä mahtuu" tai "lapsen itku on täysin luonnollinen asia", niin niille sanon vaan, että niin on paskantaminenkin mutta emmäkään mene koneen käytävälle tarpeilleni! Sille ei voi mitään jos pennut huutaa, mutta ne vanhemmat ärsyttää jotka vain hymyilevät eivätkä tee asialle mitään.

Todella ärsyyntynyt

Olen täysin samaa mieltä ET:n ja ärsyyntyneen kanssa, miksi osa lasten vanhemmilla on oikeus antaa lastensa huutaa tai juosta ja ärsyttaa muita matkustajia? Jos vanhemmat eivät jaksa tai kykene huolehtimaan lapsistaan, niin on parempi että pysyvät kotona tai sitten lentokoneisiin pitäisi rakentaa ihan oma tila huutaville ja ylivilkkaille lapsille. Itse olen matkustanut lapseni kanssa monta kertaa, eikä kumpikaan heistä ole koskaan häirinnyt muita matkustajia, joten tiedän että lapsiperheet pystyvät ottamaan muut matkustajat huomioon. Yleisessä tilassa pitää ottaa muut huomioon!

Suomalainen johtaja, Sweden

Me olemme lentäneet paljon lasten kanssa ja pyrimme pitämään omamme aina hereillä normaalia kauemmin ennen lentoa. Alkujännityksen jälkeen lapset sitten nukahtavat nopeasti ja heräävät pirteinä ja hyväntuulisina.

Mutta näyttää siltä, että joillakin on vaikea ymmärtää sitä, ettei huutavaa lasta yksinkertaisesti voi aina saada hiljaiseksi. Ei vaikka tekisi mitä! Varsinkaan pienemmät lapset eivät edes osaa kertoa, miksi he itkevät. Miten silloin aina hiljennät??

Tuo penkkiin potkiminen on tosin jotain, joka jokaisen vanhemman tulee estää ja se kyllä onnistuu.

Minä olen myös ollut paljon koneissa ja saanut kuulla lasten itkua. Mukana on tosin aina ollut jonkilainen soitin ja olen kuunnellut äänikirjoja ja musiikkia. Silloin ei lasten itku häiritse.

Koneessa nyt nukkuu yleensäkin aina niin huonosti, ettei tuon lasten huudon pitäisi olla mikään ratkaiseva asia. Jotkut vain eivät kärsi ympärillään mitään, ei vaikka olisi kysymys parin tunnin lennosta.

Nuuhi

Meillä on 2,5-vuotiaan vauhdikkaan lapsen kanssa ensimmäinen lentomatka tulossa. Penkin potkiminen tullaan kieltämään ja estämään, mutta en voi taata sitä, että lapseni istuu kuin tatti äänettömän paikallaan. On varattu kirjaa ja naposteltavaa ja lelua, eli yritys on hyvä saada matka sujumaan rauhallisesti, mutta jos uhmaikäinen saa raivarin, niin ei sitä pyytämällä hiljennetä. Jos joku kanssamatkustaja tietää toimivan, laillisen keinon lapsen rauhoittamiseen, niin ainakin minä otan sen kiitollisena vastaan.

Matkaaja

JOS ei pennut pysy hiljaa eikä osaa olla potkimatta penkkejä ja koko matka on muutenkin yhtä tuskaa (sekä koneessa että kohteessa tuntuu olevan pelkkää huutoa, riehumista ja tiuskimista monien lapsiperheiden "loma"...), PYSYKÄÄ KOTONA lastenne kanssa. [Huom: "JOS"! Jos siis homma toimii kohdallanne, ei ongelmaa ole.]
Reissaamisen aika on vasta sitten, kun koko perhe aidosti viihtyy matkalla! Siihen asti: sikailkaa rauhassa kotioloissanne ja nauttikaa tuottamastanne "iloisesta ilmapiiristä" siellä täysipainoisesti keskenänne. Muut ihmiset eivät tuota "riemuanne" kaipaa, vaan haluavat nauttia kalliilla rahalla maksamastaan matkasta rauhassa.

voi voi

Kaikkein ärsyttävimpiä matkustajia lentokonessa ovat keski-ikäiset örveltäjät. Voisivatkohan hekin pysyä kotona ja viettää loman omalla sohvalla? Ja sitten ne kaikki inhottavat ryhmämatkalaiset joiden pitää keskustella äänekkäästi kaikkien kavereiden kanssa (vaikka nämä istuisvat parin penkkirivin päässä), miksevät he pysy kotona kasvamassa??

Uusimmat

Suosituimmat