9 vuotiaalle läppäri??

Vierailija

kuulin 9 vuotiaalle hankittavan läppärin. mitä muut on mieltä?

Kommentit (9)

Vierailija

Lainaus:

meidän pojalla ollut läppäri jo pari vuotta.

Saa käyttää sitä tekstinkäsittelyyn, kuvankäsittelyyn ja kerran viikossa 30min supermariofilmien katsomiseen.

Myös sähköpostittelee mummon ja kummien kanssa sekä harjoittelee käyttämään lapsille suunnattuja koodaus ja animaationteko-ohjelmistoja.

Nykyaikana lapset oppivat käyttämään tietokoneita, halusimme sitä tai emme. Itse haluan opettaa että kone on työväline, kuten mulla ja isälläänkin.

Lauantaisin sitten on pelipäivä jolloin pelataan konsoleilla, ei tietokoneella.

Vierailija

joululahjaksi läppärin ja nettiliittymän. Perheellä ei ole lainkaan tietokonetta käytössään, ja arvelin, että perheen lasten (10 ja 8) on kaikin puolin hyvä päästä valvotusti nettiin ja käyttämään erilaisia ohjelmistoja, vaikkapa nyt ihan Wordia ja Excelia.

Vierailija

meidän pojalla ollut läppäri jo pari vuotta.

Saa käyttää sitä tekstinkäsittelyyn, kuvankäsittelyyn ja kerran viikossa 30min supermariofilmien katsomiseen.

Myös sähköpostittelee mummon ja kummien kanssa sekä harjoittelee käyttämään lapsille suunnattuja koodaus ja animaationteko-ohjelmistoja.

Nykyaikana lapset oppivat käyttämään tietokoneita, halusimme sitä tai emme. Itse haluan opettaa että kone on työväline, kuten mulla ja isälläänkin.

Lauantaisin sitten on pelipäivä jolloin pelataan konsoleilla, ei tietokoneella.

Vierailija

kanssa voi oppia käyttämään tietokonetta? Ilman omaa konetta lapsi ei näköjään opi koneen käyttöä...

Mitenköhän nämä nykyiset tietokoneasiantuntijat ovat työssään kun heillä ei monella ollut aikoinaan koko tietokonetta kotona....

Lapsi ei varmaan opi luistelemaankaan jos ei kotona ole omaa luistelukenttää...

Vierailija

Muussa tapauksessa minusta 9-vuotias ei tarvitse "iomaa" tietokonetta, on se sitten läppäri tai pöytämalli. Varsinkaan niin, että kone olisi vapaasti omassa käytössä omassa huoneessa. Rajoitetulla käytöllä varmaan ok, mutta onko tarpeellinen? Meillä 11-vuotiaskin sellaista toivoo, mutta ei saa. Meillä on koko perheellä kaksi tietokonetta, joista toinen minun työkoneeni ja minun lisäkseni vain mies saa tätä käyttää (silloin kun minä en tarvitse). Toinen on sitten yhteisessä käytössä lähinnä lapsilla. Kouluikäisiä on kaksi ja heille riittää aivan hyvin tuo yhteiskäyttökone omiin tarpeisiin.

Vierailija

Mutta varaudu siihen, että saat sen koneen bumerangina takaisin. Jotkut kun eivät halua lastensa käyttävän tietokoneita ennen täysi-ikäisyyttä! Lyön vaikka vetoa, että vanhemmat ovat sitä sorttia, että kaikki kehitys on pahasta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat