Onko tökeröä, jos ei muista lasten päiväkotihoitajia jouluna millään tavalla?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

jotenkin "alempiarvoista" kun hoitaa lastasi päivät kun olet töissä????? Luulisi että löytyy pikkuisen enemmän arvostusta ihmiselle joka päivät lastasi hoivaa....

enkä nyt tarkoita että lahjoja, vaan ASENNETTA

Vierailija

Toki on ihan kohteliasta viedä vaikka kortti tai jotain herkkuja kahvitupaan jaettavaksi. Mutta ei mielestäni välttämätöntä. Ei kai me kaikkia muitakaan lahjota jotka tekevät palkkatyötä josta on meille hyötyä..

Itse olin joskus joulun alla sijaisena päiväkodissa, niin kyllä useat sinne niitä suklaarasioita kantoi. Mutta en usko että kukaan edes sen kummemmin ajatteli kuka toi ja kuka ei. Suklaata sai kyllä töissä syödä niin ettei enää jouluna halunnut koko ainesta nähdäkään..

Itseasiassa kaunis kortti jossa omin sanoin kiitellään kuluneesta vuodesta lämmitti hoitajia varmasti enemmän. Mutta voi ne kiitokset suullisestikin sanoa.

Vierailija

mutta tökeröä on mielestäni se, että pk:n joulu-/kevätjuhliin vanhemmat tulevat virttyneissä collegeissa ja likasissa farkuissa. Osoittaa, ettei juhlaa ja juhlaohjelmaa osata arvostaa. näyttää myös hassulta jos lapsella on prinsessamekko viimesen päälle ja äiti/isä tukka pystyssä kuin seinästä reväistynä. Kai sitä jokaisella joku puhdas/siisti vaate on ja kampa?!

Vierailija

ja päiväkodissa on tavallaan samassa ryhmässä (viskarit) kaksi muutakin opettajaa. Olen itse aineenopettajana yläkoulussa enkä odota saavani mitään lahjoja tms. oppilailtani, joskin valvontaluokkani oppilaat tuovat jotakin. Tällä samalla periaatteella ajattelin, että kukin lapsi vie jotain omalle hoitajalleen. Tuli nyt kuitenkin sellainen fiilis, että olin tökerö.. En tarkoituksella, koska meillä on lapset eri päiväkodeissa ja kummassakin on useita hoitajia, joten lahjoja pitäisi antaa ihan hirveä määrä, jos veisi jokaiselle, joten olen rajannut lahjansaajat näin.

Vierailija

Ja miksi te ette anna hoitajat niitä lahjoja vanhemmille, hehän palkkanne maksavat? Jännä että aina sitä "alempiarvoista" pitää suunnilleen palvoa...

Vierailija

Meillä oli joulujuhlat viime viikolla ja kaksi vanhempaa antoi siellä joululahjan.

Koko tämän viikon olemme saaneet sitä mukaan kiitoksia kun ovat lomille jääneet.

Vahditko ovella kuka antaa ja kuka ei?

Meidän ryhmässä on 14 lasta ja 11 perhettä on muistanut meitä.

Lh

Vierailija

Esim. ihanalle kerhotädille vietiin kun lapsi oli kerhossa mutta nyt ei päiväkotiin, edellisessä päiväkodissa vietiin yhdelle lähtevälle hoitajalle ruusu, oli sellainen josta lapsi oikeasti piti.

Vierailija

ole vielä vaikka kortti. Eihän pakko ole viedä mitään, mutta minusta on ainakin kiva muistaa ihmisiä, jotka hoitavat kallisarvoisinta omaisuuttani kolmasosan vuorokaudesta.

Vierailija

eli hoitajat ovat iso osa heidän arkipäiväänsä. Siispä lasteni puolesta toivotin hyvää joulua ja vein kahvipaketin päiväkodin taukohuoneeseen. Ajattelin, että saavat ehkä suklaata riittämiin. Kyllähän töissäkin laitellaan joulumuistamisia yhteistyökumppaneille, miksei siis lasten "työkavereille". Eikä kyse ole siitä, mitä lahja maksaa, vaan nimenomaan muistamisesta. Hyvän mielen tuottamisesta.

Vierailija

Jouluna viemme herkkukorin tai joulukukan. Kesän aluksi kukan. Joskus sidotun kimpun, joskus vaikka atsalean ruukussa.

Lapsi on ollut jo 3,5 vuotta samalla pph:lla, josta pidämme mahdottomasti. Tottakai muistamme häntä aina puolivuosittain.

Vierailija

mutta suullinen jouluntoivotuskin riittää. Itse olen halunnut muistaa jollakin pienellä pois kuluvalla, yhteiseen kahvipöytään annettavalla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat