Uskallanko antaa teinin pitää kotibileet?

Bart

Kommentit (13)

tume

minkä ihmeen takia nuorten pitäisi niitä kotibileitä yleensä edes saada pitää? Mihin niitä tarvitaan? Yhdessähän voi olla muillakin tavoin. Nuo kotibileet on niin vanhanaikaisia ja aivan turhia!

Esa M

Omakotitalossa, jos on kellari (rintamamiestalo) niin kellarissa on hyvä järkätä bileet. Minun lapsuudenkodissa minä pidin monet bileet saunaosastolla kellarissa ja tupakalla käytiin ulkona saunaosastosta käsin. Vanhemmat olivat koko ajan yläkerrassa ja ongelmia ei syntynyt. Vanhemmatkin pitivät siitä, että ollaan lähellä, mutta tarpeeksi kaukana.

Kaverini luona oli sama meininki, vaikka kyseessä oli rivitalo. Saunan yhteydessä oli takkahuone, jossa nuoret kokoonnuttiin. Kaverini vanhemmat olivat olohuoneessa tai makuuhuoneessa katsomassa televisiota ja eivät "häirinneet meitä". Kaverin äiti teki usein yöpalaa ja ilmoitti meille siitä, että jos on nälkä niin saa tulla keittiöön syömään. Ei moralisoinut alkoholista eikä tupakoinnista. Hän itse sanoi, että jos on pakko vetää viinaa ja tupakkaa niin tärkeää on, että hän on paikalla, jos jotain sattuu. Niin pitkään, kun kaikki oli asiallista, hän ei sanonut mitään.

Sama oli minun vanhemmillani "kellaribileiden" kohdalla. Ei moraalinruoskimista, kunhan oltiin asiallisesti.

Esa M

Eli jos voit olla paikalla, niin ole, mutta älä tungettele. Ilman vanhempia homma voi mennä käsistä, mutta kuten edellä mainituissa esimerkeissä voit olla "vahtimassa". Silti annat nuorille oman tilan, joka on tärkeää.

äiti joka ylpeä lapsestaan

minun mielestä nuorten kuuluu saada pitää hauskaa ja ryypätä. se on normaalia nuorille, jos vanvemmat kieltävät asian mitä lapsi haluaa tehdä se saattaa satuttaa itseään tai johtaa itsemurhaan! lapsille kannataa ostaa kakki mitä he haluavat mm. alkoholi pitoiset juomat ja savukkeet, eikä kotiintulo aikoja. lapsi saa itse päättää omasta elämästää ja elää miten haluaa "my life is my own life" :)

äiti

Meijän nuoret pitävät bileitä esim. kun täyttävät 18 vuotta. Kumpikin olivat selvinpäin, kun eivät pidä viinasta. Alkoholia oli tarjolla boolina olueena, sekä synttärisankari sai muutaman pullon alkoholi, jotka pölyytyvät kaapissa. Se mikä on hienoa, että vaidaan olla yhdessä, vaikka toiset ei juo ja toiset juo.

Br

"minun mielestä nuorten kuuluu saada pitää hauskaa ja ryypätä. se on normaalia nuorille, jos vanvemmat kieltävät asian mitä lapsi haluaa tehdä se saattaa satuttaa itseään tai johtaa itsemurhaan!"

Taidat olla trolli tai sitten yksi "jalluu gossuu ja galjaa" -sukupolven laajenemisen myötävaikuttaja.

rolli

Br, hienoa että vielä ymmärräteään edes sarkasmia.

Alkuperäiseen kysymykseen; lapsi varmasti haluaa myös ponin tai mopon. Lapsi haluaa syödä vain pitsaa ja karkkia. Lapsi ei halua mennä ajoissa nukkumaan eikä pestä hampaita. Lapsi haluaa 1000e viikkorahaa, uuden pleikkarin. Lapsi haluaa.

Sitten tulee näitä nyky"vanhempia" joille tärkeintä on olla "FRENDI" ettei vaan pikku Niko-Petteri suutu tai saa traumoja.

Vanhemmuus, sanan alkuperäisessä ja oikeassa merkityksessään, pitäisi kieltää valitettavan monelta vanh.. aikuiselta, joka on pullauttaunut ihmisiä maailmaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat