Lasten luut heikkenevät – muista D-vitamiini myös koululaisille

kakka

Kommentit (5)

kävelevä äiti

Jos osteoporoosi uhkaa, niin eikös ennemminkin kannattaisi suositella lisää kalaruokia ja ennenkaikkea LIIKUNTAA - kasvavat luut tarvitsevat liikuntaa vahvistuakseen. Suomalaislapset ovat muuttuneet ylipainoisiksi sohvaperunoiksi, siihen ei pelkät D-vitamiinitipat auta - D-vitamiinilisää sinänsä väheksymättä.

Minä

Meidän perheessä isä ja äiti laittavat joka päivä ruuaksi tosi moni puolista ja hyvää ruokaa . Kaksi kertaa kalaa viikossa jos enemmänkin . Liikuntaa harrastetaan . Meidän kotona liikunta on tärkeää . Itse olen 14-vuotias tyttö !

Äiskä

Olen kummastuneena katsellut tuttavien perheissä, kun lapset eivät käytä maitotuotteita eivätkä juo maitoa, ruokajuomanakin on yleensä mehua tai limukkaa...

Maitotuotteet pois

Kannattaisi jättää ne maitotuotteet pois niin ei olisi osteoporoosin kanssa ongelmia. Mistäköhän johtuu, että ne maat, joissa on suurin maitotuotteiden kulutus ovat myös johtavia osteoporoosi (ja myös astma, rintasyöpä ja eturauhassyöpä) tilastoissa? Maidosta ei ole aikuiselle mitään hyötyä, enimmäkseen haittaa. Kalsiumin saa paremmin ihan vihanneksista. Mikään muukaan nisäkäs ei juo maitoa rintaruokinnan jälkeen, eivätkä muut nisäkkäät koskaan juo toistensa maitoa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat