Onko kenenkään mies töissä koko joulua?

Vierailija

Meillä mies on yövuoroissa yli joulun ja se harmittaa. Lapsia on 3 ja isi vaan nukkuu päivät ja pitää olla hiljaa. Viime jouluna oli samoin.

Olis ihanaa joskus viettää joulu rauhassa perheen kanssa yhdessä. Muuta lahjaa en haluaisi.

Kaksi vuotta sitten jouluna olin töissä itsekin, nyt onneksi voin olla kotona, kun on vauva.

Kommentit (9)

Vierailija

Lapset on jo 7 ja 5 nuo isommat. Ovat laskeneet öitä jouluun jo viikkokaupalla, joten joulun on oltava oikealla paikallaan. Lapset ei varmaan niin paljon ole harmissaan isin poissaolosta kuin minä. Ovat muutenkin tottuneet, että isi on paljon töissä tai nukkuu.

Minusta olisi vaan ollut ihanaa, että mies olisi ollut kanssamme 100% vuoden perhekeskeisimmässä juhlassa.

Ap

Vierailija

Voisko asiasta etukäteen jutella ja koittaa sopia, että LASTEN JOULUN takia iskä nyt vähän tinkii unistaan ja laittaa kellon herättämään puolilta päivin? Ihan vain tämän kerran?

Jos mies ei tähän suostu, niin ehkä on parempi antaa nukkua, tuskinpa mies on muutenkaan sitten sen kaipauksen arvoinen.

Vierailija

Mutta kun nukkuu aina klo 14-15 asti vähintään, tai silloin hänet herätämme yleensä. Jos nukkuisi niin kauan kuin haluaa, vetelisi sikeitä ainakin klo18 asti.

Ja kun herää, on väsynyt, ärtynyt ja huonomuistinen. Mikään ei oikein suju häneltä yövuorojen aikaan.

Ap

Vierailija

ja kerran ollut jouluna yövuoroissa. Hyvin ehdin mukaan joulua viettämään, vaikka aamupäivän nukuinkin. Sitten laitoin ruuat pöytään (kaikki tehty jo etukäteen) otin alkuillasta vielä päiväunet. Olen tyytyväinen, ettei ole koskaan tarvinnut jouluna olla aamu- tai iltavuorossa.

Vierailija

ja menee seuraavaksi yöksi töihin. On siis vuorojen välillä 8 tuntia lepoa, Syömme kun mies tulee kotiin n. klo 15, sitten jaamme lahjat ja sitten mies menee nukkumaan ja minä jään lasten kanssa joulua jatkamaan, Lapset ovat ala.asteikäisiä ja lisäksi on vauva, ja lasten olemassaoloaikana mies on ollut vain parina jouluna vapaalla. Lapset ovat tottuneet, että isä ei ole kovinkaan monessa jutussa mukana (töissä aina osan juhannuksesta, pääsiäisestä, ei ole päässyt lasten joulujuhliin kuin pari kertaa yms,) eivätkä sitä sen kummemmin ajattele.

Itse en koe mitään stressiä miehen työstä, päinvastoin, joskus olen miettinyt, miten osaisin sopeutua siihen, jos mies tekisikin yhtäkkiä 8-16 päiviä, kun olen tottunut arjesta vastaamaan itsekseni :)

Vierailija

Haluaisitko esimerkiksi että sinua hoitaisi väsymyksestä puolikuollut hoitaja? Ihmisten unentarve on hyvin yksilöllinen ja vaikka toiset pärjäävät vähilläkin unilla, itse olen ainakin todella väsynyt, jos saanut nukkua alle 7 tuntia. Yöllä on muutenkin vaikea keskittyä, saatika sitten vielä hyvin väsyneenä, kun kaikki energia menee hereillä pysymiseen.

Vierailija

Mies oli töissä 22-06, kotona vartin yli kuusi. Meni nukkumaan, heräsi n. klo 12. Otti illalla torkut 20-21 ja lähti puoli kymmenen jälkeen töihin.

Jos nyt miettisin aattoa, niin meillä mies olisi voinut osallistua:

* joulupuurolle, jota syödään klo 12. Sen jälkeen saunaan.

* päiväkahvit klo 14 aikoihin

* jouluaterialle klo 17

* lahjojen jakamiseen klo 18.30 ---> sitten mies olisi mennyt nukkumaan ja minä olisin jatkanut lasten kanssa iltaa vielä hetken, ennen kuin olisin laittanut heidät nukkumaan.

Vierailija

Voisitteko juhlia joulua vaikka vasta viikonloppuna? Jos lapset ovat ihan pieniä, heille on aivan sama annetaanko lahjat keskiviikkona vai perjantaina.

Vierailija

Minä taas olen todella tyytyväinen siihen, että mies on töissä kun tulee moninkertainen palkka. Ehtiihän sitä joulua juhlimaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat