Näin äidit rikkovat liikennesääntöjä

Minä vaan

Kommentit (6)

äiti74

Hyvät äiti-ihmiset, en jaksa ymmärtää; jos jätätkin itseltäsi turvavyön laittamatta, pidä huoli että sillä ihmisentaimenella sellainen on kiinni. Samoiten se, että puhut puhelimeen ajon aikana; et koskaan voi olla varma milloin se oma lapsesi/jonkun muun lapsi sinne ajotielle ryntää (vaikka lapsille opetetaan ettei niin saa tehdä) ja jos huomiosi on hetkellisestikin herpaantunut liikenteestä, voi seuraus olla järkyttävää. Ja punaisia päin ajo; myös tällöin niitä pieniä ihmisiä (ja miksi ei isompiakin, varsinkin fillareilla) saattaa singota sinne tietä ylittämään.

Moottoritiellä jossa ei kulkijoita ole, pieni ylinopeus on vielä "ymmärrettävää" ja sen kun parkkeeraatte väärin (ei pelastusteille) tai jätätte parkkimaksut maksamatta; nämä rikkeet eivät todennäköisesti vie keneltäkään henkeä tai vammauta, mutta muutoin puhelimeen puhujille, ylinopeutta ajaville (taajamissa) ja punaisia päin meneville sekä lasten turvavyön käyttämättä jättäjille suosittelen mielikuvaharjoitusta auton keulasta lentävistä lapsista/autosta ulos lentävistä lapsista kolaritilanteissa; ehkä se auttaa noudattamaan yhteisiä liikennesääntöjä, joita kukaan ei varmasti ole kiusaksi luonut. Ja kannattaa muistaa myös se, että vaikka itse menettelette näin ja luulette homman pysyvän hanskassa, voi se joku toinen törttö tulla jostakin! Kun sitten rysähtää, sen asian kanssa ei varmasti ole helppo elää loppuelämää.

esimerkki

On uskomatonta, että aikuiset ihmiset ja lasten vanhemmat rikkovat liikennesääntöjä noin törkeästi! Toivon vaan, että ne jotka ylinopeutta ajavat, eivät aja ainakaan kenenkään toisen lasten päälle. Ilmeisesti muutosta ei tule, ennen kuin onnettumuus sattuu omalle kohdalle.

Neljän äiti

etteivät lapseni olisi turvavöissä ja pienin turvaistuimessaan. Vahinko voi tulla pienelläkin matkalla, jos ei omasta virheestä niin sitten toisen. Olen nähnyt videon miten pieni lapsi lentää ulos auton lasin läpi törmäyksessä, eikä vauhdin tarvitse päätä huimata. Joten eiköhän mietitä omaa liikennekäyttäytymistä ja suojella pieniä ja isoja liikenteessä. :)

Neljän äiti

En voisi kuvitella ajavani metriäkään, etteivät lapseni olisi turvavöissä ja pienin turvaistuimessaan. Vahinko voi tulla pienelläkin matkalla, jos ei omasta virheestä niin sitten toisen. Olen nähnyt videon miten pieni lapsi lentää ulos auton lasin läpi törmäyksessä, eikä vauhdin tarvitse päätä huimata. Joten eiköhän mietitä omaa liikennekäyttäytymistä ja suojella pieniä ja isoja liikenteessä. :)

Minä vaan

Kerran kun kunnolla kolahtaa, niin sitten pyörätuolista maailmaa katsellessa ei ole enää kiire minnekään.

Listaan olisi voinut lisätä: "Vieraiden autojen kolhiminen parkkipaikalla", johon helposti sortuu, kun on kiirus, puhutaan puhelimessa, lapsi huutaa ja kaiken lisäksi on hällä väliä asenne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat