Aloitan kestovaippailun nyt kun vauva lähenee vuoden ikää.

Vierailija

.Kehukaa parhaita vaippamerkkejä ja - tyyppejä!

Kommentit (1)

Vierailija

Meillä aloitettiin kestoilu kun kolmas lapsi oli 11 kk. Hänellä käytin käytännössä pelkästään *Fuzzi Bunzeja.* Se on siis ihanan värikäs kosteussuojakankainen tasku, jonka sisäpinta ihanan pehmeää ja märkänäkin kuivantuntuista fleeceä. Sisällä siellä on (uutena ostetuissa) mikrokuituinen "insertti" eli tosi tehokkaasti pissaa imevä läppä. Tuolla lapsella en käyttänyt juuri ikinä muita kuin noita Fuzzin omia imuja, yksi kerrallaan, joten vaippa oli yhtä pieni kuin kertis. Ihan älyttömän helppoa!

Nyt nelosen kanssa olemme päiväkestoilleet käytännössä koko ajan (hän on jo yli 1 v). Fuzzeja käytössä edelleen, mutta käytän siellä nykyään oman imun lisäksi toista imua (froteinen, mukrokuituinen tai harso). Olen löytänyt myös *Kanto-vaipat* eli Suomessa tehdyt huippuhyvät taskuvaipat. Niissä on se ikävä puoli, että niitä on ekologisista syistä pelkästään valkoisia, mikä on värien ystävälle harmin paikka. Kanto-shopista olen myös ostanut tosi hyviä (sopivat Fuzzeihinkin) tiiman muotoisia froteeimuja!

Ihastuin villahousuihin kuorina, joten nyt tällä nelosellamme on myös muutamat ihanat hahtuva- tai merinovillakuoret. Niissä sisävaippana *IguLeen* suloisia riemunkirjavia velourvaippoja (joissa lisämaksusta ihoa vasten tulevassa läpässä mikrokankainen hyväntuntuinen pinta).

Minä olen kesatovaippapiireissä vähän omien polkujen tallaaja muutenkin, mutta tässä mun ehdottomat suosikit!

(Ja vaikket inhokkeja kysynytkään, niin muovinen irrallinen PUL-kuori ja sinne joku jäykkä jättisuuri sisävaippa, mahdollisesti vielä jollain lisätäytöillä, ei ole vaippa mun makuun. Ei myöskään lasten, sillä meillä nämä ovat ainoat vaipat ikinä (siis se muovikuori!), joista lapset saaneet meillä iho-oireita.)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat