Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, teini kotiutui kännissä!

Jylppy81

Sivut

Kommentit (21)

Juo ne kummiskin

ukkipukin kertomus oli hyvä. Toivottavasti joku tarpeeksi törttöillyt osaa kertoa nuorelle kuinka alkoholia käytetään niin ettei tule vahinkoa itselle tai muille. Opetus nro 1: Kyllä se känni sieltä vielä jysähtää (noin kolmen vartin viiveellä) vaikkei "tunnu menevän päähän" ja juodaan lisää.

Jylppy81

congirl85: Suhtautumisesi tähän asiaan on vahingollisin mahdollinen. Meinaatko, että jos lapsesi mokaa, hänestä ei välitetä enää? Päteekö sama myös koulunkäyntiin? "Jos kokeesta tulee alle 8, ei kotiin ole tulemista"?

Onneksi kaltaisesi lasten henkiset pahoinpitelijät ovat ainakin tällä foorumilla vähemmistössä. Jokaisen on voitava tuntea itsensä rakastetuksi vaikka mokaisikin. Vihainen/pettynyt saa olla, mikäli on toimittu väärin, mutta se ei saa johtaa kuvailemasi kaltaiseen heitteillejättöön! Mielestäsi on ilmeisesti parempi hortoilla kännissä ympäri katuja ja päätyä vieraan ihmisen luo yöksi seksipalkalla?

Jos itse olet pystynyt viettämään nuoruuden hauskat hetket ilman alkoholia, se on hyvä juttu. Itsekin olen viettänyt selvin päin upeita ja hauskoja hetkiä ystävieni kanssa, mutta olen myös tullut kaatokännissä kotiin. Tärkein asia, jonka olen äidiltäni oppinut on se, että vaikka mitä olisi tapahtunut, kotiin voi aina tulla. Mikään ei ole sydäntäraastavampi ja säälittävämpi näky, kuin nuori joka ei uskalla mennä kotiin humalatilan vuoksi.

Mamselmi

Muistan kun oma muksu tuli ensimäistä kertaa kotiin maistissa. Yritti näytellä niin selvää kuin vain voi, mutta kyllähän sen näki ja haistoi. Aamulla kun virnuilin että mitä, ei kai päähän satu? ja piikittelin loppupäivän, niin loppui ryyppäämiset siihen. Joskus pieni piina on siis ihan suotavaa.

Nunnan isä

Kun meidän pikkutyttö (17v) tuli humalassa kerran kotiin niin ripitin oikein kunnolla. Seuraavana aamuna soitin heti psykologilta ajan ja ilmotin tyttöni AA-kerhoon. Pyysin myös oman seurakuntamme pappia ottamaan asian esille jumalanpalveluksessa ja koko seurakuntaa rukoilemaan se viinan perkele pois tytöstä. Ja kyllä auttoi... suosittelen teille kaikille, jotka joudutte läpi käymään saman kiirastulen.

ei oo todellista!!!

Siis eihän näitä voi nauramatta lukea....!!!! MITÄ HEL******???!!!! Jotain neuvoja mitä v**** tehä kun teini tulee kännissä kotiin???!!!! "Pidä pää kylmänä", "Laske sataan"... Voi v**** mitä paskaa!!

niin just

Siis ihan piikittelyllä ja papin saarnoillako nuoren alkoholikokeilut ja seikkailut loppuvat?? Epäilen..ennemminkin nuori jättää vaan tulematta juopuneena kotiin, vaikka todennäköisesti edelleen ottaa alkoholia.. Toisaalta pakkohan sitä on jotain yrittää, mutta piikittely kuulostaa mielestäni ei-rakentavalta suhtautumiselta ja seurakunnan ja papin sotkeminen asiaan hieman oudolta..

-P-

Kun ei tuo ollut pahemmin hönössä, juuri että huomasi, niin riitti vain perinteiset haitallisuus-saarnat. Mielipiteeni olen ilmaissut, etten hyväksy vielä 16v. alkoholin käyttöä. Silti sama on toistunut, mutta käyttö on onneksi erittäin kohtuullista ja harvoin tapahtuvaa. Jos näin niin osaa nuorempi polvi käyttää alkoholia paljon viisaammin kuin omani. Ei siis valittamista sen enempää.

ukkipukki

Oma poika (silloin 16 v) kun tuli pelti kiinni (siis sammui vessaan) kotiin niin riisuin ja nostin hänet suihkukoppiin ja suihkuttelin vartin verran välillä kylmällä ja välillä lämpimällä vedellä, jotta selvisi sen verran, että uskalsin laittaa sänkyyn nukkumaan. Seuraavana päivänä sitten pohdittiin sitä, miten tässä nyt näin oli käynyt ja selvitettiin myös nuo myrkytyksen ja sammumisen vaarat. Olihan ne tiedossa jo aiemminkin, mutta ilmeisesti liian nopeasti ja liian väkevää tuli maisteltua ja lopputulos pääsi sitten yllättämään. Ei ole sen jälkeen yllättänyt ja on poika osannut läträämisen lopettaa ajoissa. Nyt elelee omillaan ja asiat kunnossa. Oppi siis kerrasta, kaikille ei vain suoda sitä mahdollisuutta vaan se kertakin on liikaa.

neljän äiti

Koska tiedän mitä olen itse teininä tehnyt, tiedän mitä omat lapseni tulevat ehkä tekemään. Tämän takia minulle on ainakin erityisen tärkeää, että teini ymmärtää, että kotiin voi tulla. Haluan, että uskaltaa soittaa kotiin jos tarvitsee hakua, kun on huonossa kunnossa eikä mene ja esim. hukuta itseään lampeen hortoillessaan metsässä. Ja teroittaa ettei kaveria jätetä vaikkapa hankeen makamaan.

Toki teen myös selväksi, että alaikäisen pämppäämistä en hyväksy ja toivon, että jaksavat odottaa tai edes pitävät sen järjen käsissään. Itse osasin teininä jostain syystä ottaa aina hillitysti ja aikuisena vasta pahimmat ylilyönnit tapahtuneet....

kikkihiiri1951

jos joku teistä väittää että ei ole juonut alkoholia alaikäisenä, niin hoh hoh.. tämä kuuluu ehdottomasti vanhentumiseen.. Jos oma teinini tulee humalassa kotiin niin nauran häelle ja sanon että ottaa ensi kerralla kaksi vähemmän/enemmän.. :D aivan naurettavaa tällainen teinien halveksuminen.. itse pidän heitä samanlaisina kuin itse olen..

Ooka

Hyvä on taas otsikko, itse olen teini, asun kotona, tulen puoli neljän aikaan kotiin kännissä. Saarnoja ei tule. Ai miksikö? No tämä teini on jo 18.

joo-o

Ilmoitit tyttäresi AA-kerhoon YHDEN illan jälkeen?! Sitä paitsi jo 17 vuotias tyttö on sen verran kypsä että vuosi ei tunnu yhtään missään kehityksen suhteen. AIVAN naurettavaa toimintaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat