Mitä juomia joulupöydässä?

Vierailija

Meillä kaikkea, mitä normaalissakin ruokailussa eli maitoa, vettä, mehua tms. Lisäksi kotikaljaa, valkoviiniä ja punaviiniä.

Jälkiruoaksi kahvit (joskus konjakin/ligöörin kera) ja glögit. Joulun aikaan saatetaan iltasellakin maistella glögiä..

Kommentit (8)

Vierailija

Ruokajuomina;

-Vissy (maistuu monille kun syödään pitkän kaavan mukaan, "keventää" hiema oloa;)

-Punaviiniä (valkoviiniä kukaan porukastamme ei juo)

-Olutta

-Limua (lähinnä lapsille)

Jälkiruuaksi terästettyä glögiä tai Irish coffeet aikuisille, jokainen valitsee sen kummasta enemmän pitää.

Vierailija

Miespuoliset saattavat ottaa oluet (yhdet siis), naiset eivät juo.

Illalla sitten kun lapset ovat jo nukkumassa juomme glögiä ja punaviiniä.

Vierailija

eikä muutenkaan ole tapana ollut jouluna kännätä. Itse asiassa nyt hieman väärälle henkilölle osoitit kännäämissyytökset, sillä juon todella harvoin alkoholia ja silloinkin erittäin vähän.

Kännäämistä ei ole, jos juo lasillisen ruoan kanssa viiniä ja kahvin päälle konjakit. Ja itse asiassa, ei tuo juomalista tarkoittanut, että kaikki juovat kaikkea. Nuo ovat tarjolla. Jokainen päättää mitä juo. Autoilijat eivät juo tippaakaan alkoholijuomia. Itse en juo konjakeita enkä ligöörejä, joten jos nyt ruuan kanssa ottais sen lasillisen viiniä. Mikäli se nyt sattuu alla olevan kommentin haltijalle passaamaan :D

"toivottavasti teillä ei ole lapsia kotona, kun alatte kännäämään :("

Vierailija

Lainaus:

vettä, maitoa, limua ja kotikaljaa

toivottavasti teillä ei ole lapsia kotona, kun alatte kännäämään :(

Ja pöydässä on tarjolla marjamehua, vettä, vichyä ja punaviiniä. Aperitiiviksi yhdet glögit, joissa aikuisilla yleensä pieni terästys.

En ole KOSKAAN nähnyt meillä jouluna (tai milloinkaan muulloinkaan) kenenkään kännäävän. Aikuiset juovat maksimissaan kaksi lasia viiniä ruokailun aikana, ja siitä ei kyllä yksikään meidän porukastamme tule humalaan.

Olisi ehkä kiva, jos ei aina alkaisi yleistään ja tuomita ajattelematta sen enempää. Meillä käytetään myös viikonloppuisin viiniä tai olutta (ruokalajista riippuen) ruokajuomana ja lasten mielestä se kyllä on ihan luonnollista. "Kännejä" meillä ei oteta koskaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat