87 prosenttia vanhemmista on valehdellut lapselleen

Anu

Kommentit (9)

Iso Myy

Itseltäni ei löydy luottamusta eikä kunnioitusta omaan äitiini enää ja muutenkin olen katkera kaikista niistä VALHEISTA, joita hän minulle on syöttänyt.

Mymmeli

En itse muista, että omat vanhemmat olisivat valehdelleet, siitä on sen verran kauan. Omalle lapselleni arvioin tilanteen mukaan. Minusta on myös turha järkyttää, itse sain katsoa uutisia ja tiesin AIDS:ista ja Tjernobylin turmasta vaikka olin varmaan liian pieni oikeasti ymmärtämään. Siksi luulin etten ikinä kasva aikuiseksi koska kuolen johonkin sitä ennen. Tieto lisää tuskaa, ainakin oman kokemuksen mukaan.

asd

Mymmeli: "itse sain katsoa uutisia ja tiesin AIDS:ista ja Tjernobylin turmasta vaikka olin varmaan liian pieni oikeasti ymmärtämään. Siksi luulin etten ikinä kasva aikuiseksi koska kuolen johonkin sitä ennen. Tieto lisää tuskaa, ainakin oman kokemuksen mukaan. "

Eikö tämäkin asia oltaisi voitu välttää, jos vanhemmat olisi oikeasti kertoneet näistä asioita, eikä jätetty lapsen(sinun) itsesi arvioitavaksi? Jos vanhemmat olisivat sanoneet, että ei se Tsernobyli tänne Suomeen vaikuta ja AIDS ei ole "lasten tauti" tai jotain.

Jan

"19,6 prosenttia vastaajista ei ole valehdellut lapselleen missään asiassa.". 100 - 19,6 = 80,4%, ei 80,4% on valehdellut lapsilleen, ei 87%, kuten otsikko antaa ymmärtää.

liarliar

JOKAINEN vanhempi ihan varmasti on valehdellut lapselleen. Kuka muka sanoo lapselleen, että hänen tekemä piirrustus on ruma? Lapsi:"Äiti kato mitä mä piirsin!" Äiti:"joo aika ruma, tee parempi seuraavalla kerralla."
Joo ei mene läpi. Kaikki kehuu lastensa tuotoksia vaikka ne olisivatkin hirveitä.

Anu

Joo, varmaan on tullut lapsille valkoisia valheita sanottua joskus. Vakavista asioista on aina keskusteltu rehellisesti. Ja lapsille olen myös sanonut, ett kun äiti on rehellinen teille niin myös samaa odotan teiltä. Lapset ovat hyvin oppineet ymmärtämään miksei yksinhuoltajan taloudessa voi ostaa aina mitä mieleen juolahtaa, olen kerran nostanut pöydälle taskulaskimen, laskut ja tiliotteen. Yhdessä laskimme teinien kanssa ja sen jälkeen loppui turha natina rahasta. Lapset haluavat rehellistä tietoa ja faktaa, he ymmärtävät kun asiat heille perustelee. Mitä Joulupukkiin tulee.. se on satu siinä kuin tuhkimotkin, on varmaan hyvin erikoista/harvinaista jos joulupukista traumoja saa..siihen liittyy sitten ehkä jo jotain muutakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat