Joulukortti jehovantodistajalle?!

Vierailija

Meidän perhe on jehovantodistajia, joten emme juhli joulua. Kaikki tutumme tietävät vakaumuksestamme ja myös siitä, että emme joulua juhli. Mielestäni on silti aika loukkaavaa, että saamme joulukortteja joka joulu, nytkin on tullut jo noin kymmenen. Monille olemme tästä sanoneet, että meille ei kannattaisi kortteja lähettää, mutta eivät ota kuuleviin korviinsa! Tuntuu, että meille halutaan "kuittailla" tällä tavalla vakaumuksestamme, vaikka emme esim. ole ikinä sitä kenellekään tuputtaneet. Hirveän monissa korteissa on lisäksi Jeesus-vauvan kuvia, varsinkin uskovaisten (evlut jne.) lähettämissä.

Lähetätkö joulukortin jehovantodistajalle tai saavatko palstan muut jehovantodistajat joulukortteja?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Olen pk:ssa töissä ja yhden hoitolapsen perhe ovat jehovia.

Aivan ihanan joululahjan saimme kaikki ryhmän aikuisen.

Muistavathan näköjään toiset jehovat muitakin.

Ei jehovan tervitse joulua viettää mutta "tavalliset" ihmiset viettävät ja haluavat toivottaa sitä myös muille.

Kortti ei ole lahja.

Vierailija

Tässä kulttuurissa joulu on näkyvä perinne. Minäkin olen ev.lut., mutta en ole laisinkaan uskovainen. Olen ev.lut. koska vanhempani olivat ja minut on tähän kastettu. Joku kaunis päivä saatan erota tästä uskonnosta, jos viitsin. Minulle on ihan sama kuulunko kulttuurimme valtauskontoon vai en. Itse asiassa tähän on helpompi kuulua kuin olla kuulumatta.Minä en vietä joulua jeesuksen syntymäpäivinä, vaan ihan vaan hauskan perinteen vuoksi. Silloin saa olla ihan rauhassa kun kaupat on kiinni, saa erikoisia ruokia, on iloista tonttumaista tunnelmaa. Käsittämätöntä miten joidenkin pikkulahkolaisten aivoihin ei mahdu suvaitsevaisuutta. Ei tätä elämää kannata niin älyttömän tiukkapipoisesti elää. Ottakaa vähän rennommin ja olkaa suvaitsevaisia toisia ja varsinkin valtakulttuuria kohtaan. Usko on sydämessä, ei ulkoisissa teoissa.

Vierailija

Minua ainakaan ei ole koskaan häirinnyt jos joku antaa meille joulukortin. Päinvastoin! Ihan kiva kun joku muistaa meitäkin vaikka emme joulua vietäkään.

Vierailija

Älä loukkaannu. Kaikki eivät ehkä edes TIEDÄ, että jehovan todistajat eivät juhli joulua. Tai eivät osoitelistaa läpi käydessään muista sitä. Eivät he varmasti halua teitä loukata, päin vastoin.

Vierailija

Jehovahan tarkoittaa heidän uskonnossaan jumalaa! Yleissivistystä?!?

t. ei jehovan todistaja

Lainaus:

Olen pk:ssa töissä ja yhden hoitolapsen perhe ovat jehovia.

Aivan ihanan joululahjan saimme kaikki ryhmän aikuisen.

Muistavathan näköjään toiset jehovat muitakin.

Ei jehovan tervitse joulua viettää mutta "tavalliset" ihmiset viettävät ja haluavat toivottaa sitä myös muille.

Kortti ei ole lahja.

Vierailija

minulla on Jehovan todistaja ystäväperhe. En ole lähettänyt joulukorttia, mutta nähdään joulupäivänä tai Tapanina yleensä. En ole laittanut joulukorttia, mutta joskus olen antanut kortin ja toivottanut Uuden Vuoden toivotukset. En tiennyt, että tuo sana pitää kirjoittaa isolla alkukirjaimella. Aina sitä oppii.

Vierailija

Eivät sen kummempana. Voiko tuo jonkun toisen lähettämä kortti olla vaaraksi uskonnolliselle vakaumuksellenne, vai onko se vain ärsyttävää?

Vierailija

Olen monta kertaa vahvasti kieltänyt Jehovan todistajia jakamasta lentolehtisiään meille, silti niitä ilmestyy postilaatikkoon ja muutaman kerran tutkapari on jopa tullut ilosanomaansa kertomaan sisälle asti, vaikka tietävät toisenlaisen vakaamukseni. Eli turha valittaa joulukorteista tai syntymäpäiväonnitteluista niin kauan, kun itse tyrkytätte omaa tarinaanne muille.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat