Näin ruokit nuoren yo-kokeisiin: 5 vinkkiä

rfarm

Kommentit (4)

Jotain rajaa

Jos juo kevytlimsaa niin ei verensokeri juurikaan kohoa! Ei se toki hyvä hampaille silti ole. Ja tuo "Pari palaa suklaata voi kuitenkin piristää kirjoitusten lomassa." on kyllä mielenkiintoinen virke. Voisin jopa väittää, että tulee ruskeat koepaperit melko helposti, varsinkin jos koetilaisuudessa on tarpeeksi korkea lämpötila eli suklaa "sulaa".

ihmettelinpä vaan

"Näin ruokit nuoren yo-kokeisiin"

Vieläkö todella 18-19 -vuotiaat pitää ruokkia kokeisiin? Tarkoitan siis lähinnä sitä, että kokoatteko te vanhemmat täysi-ikäisten lastenne eväät heidän puolestaan? Voin kuvitella että persoonallisuudesta riippuen joidenkin eväitä kannattaa ehkä vilkuillakin, että älyäisivät ottaa edes jotain mukaan, mutta että tämä olisi niin yleistä että kannattaa ihan artikkeli tehdä.
Omakohtaisesti vain muistelen alle kymmenen vuoden taakse, että olisipa ollut huvittava ajatus että äiti olisi ovella lähtiessä tyrkännyt eväät valmiina mukaan. Olisiko lukion loppuvaiheessa aika oppia edes jotain itse itsestään huolehtimisesta?

L

Itsellä oli ylioopilaskokeissa mukana ruisleipää ja suklaata. Aika ei riittänyt leipien pureskelemiseen, jäi syömättä. Olin neljän tunnin kirjoittamisen jälkeen aivan poikki, mutta suklaa piristi niin hyvin että jaksoin kirjoittaa ja ajatella kokeen loppuun. Onhan se täysjyväleipä ja porkkana toki terveellistä, mutta ei ylioppilaskokeisiin syömään olla menossa. Sopivasti kofeiinia ja sokeria niin hyvä tulee.

rfarm

Kyllä se täysjyväleipäkin aiheuttaa verensokerin vaihtelua, näkeehän sen jo glykeemisestä indeksistäkin. Muistan kun itse kirjoitin, kasvissyöjänä olin pakannut mukaan kasviksia, ituja ja ruisleipää. Siinä vaiheessa alkoi väsyttää kun söin sen leivän. Univajettakin oli kyllä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat