Voi hitsi tota Jorvin päivystystä.

Vierailija

Käytiin pari viikkoa sitten, kun tyttö aivan tukossa flunssan seurauksena. Oli saanut sellaisen tosi kovan yskänpuuskan, joka oli jatkunut jo yli tunnin. Lapsi ei enää jaksanut istua, ja oli tosi huonossa hapessa. Jorvissa oli tietysti Virolainen lääkäri, joka oli yllättäen sitä mieltä, että lapsella kaikki ok. Äiti valittaa turhaan. Nyt kaksi viikkoa myöhemmin lapsi sai samanlaisen yskäkohtauksen. Kiikutin Dextraan, ja lääkäri lähetti lanssilla Jorviin. Lapsella paha astmakohtaus. Emme tienneet hänellä olevan astma. Lapsi oli jo siinä kunnossa, että ei ollut moneen päivään jaksanut esim. rappusia kiivetä yläkertaan. Kumma homma, että se astma oli tässä kahdessa viikossa puhjennut...

Kommentit (5)

Vierailija

Joku venäläinen tai virolainen on kohdannut kotimaassaan sellaista kauheutta että siinä ei varmaan edes tee mieli miettiä mikä vaivaa etuoikeutetun suomalaisen lasta kun yskji.

Kuitenkin olen sitä mieltä että ulkomaalaisia lääkäreitä alkaa olla liikaa. Osalla on todella puutteellinen kielitaito ja se on iso ongelma! Tulee väärinkäsityksiä ja lisää niitä kuuluisia ennakkoluuloja (jotka eivät ole ennakkoluuloja vaan johtopäätöksiä nähdyn käytöksen perusteella...). Minulle afrikkalainen lääkäri määräsi kaksi kertaa peräkkäin antibiootit, joissa oli allergisoivaa ainetta vaikka kaikkialla luki että olen allerginen sille ja sille. "Hän ei tiennyt mikä aineen nimi oli suomeksi" oli selitys kun olin saanut kohtauksen ja melkein joutunut teholle. Ystävääni kehotettiin itse sanelemaan oma B-lausuntonsa, sillä toinen lääkäri taas ei ymmärtänyt psykiatrian puolen termejä eikä siis tiennyt mitä kirjoittaa.

Vierailija

suomalaisen sairaanhoitajan ammattitaitoa... Että ei se niiden heikko arvostus ole ihan tuulesta temmattu.

Ei se TAYS:n päivystys ole sen tasokkaampaa. Me veimme kaasu pohjassa anafylaksian erittäin pahasta ruoka-aineallergiasta saaneen lapsemme TAYS:n ensiapuun. Lapsen pää oli pahasti jo turvonnut, myös hengitystiet rupesivat tukkeutumaan ja haukkoi enää happea. Eli hengitysvaikeudet olivat jo selkeät.

Kun saimme juosten kannettua lapsen ensiavun ovesta sisään niin eteemme marssi koppava naislekuri, joka totesi " tartteis olla lähete". Mieheni kajautti kiukkua puhisten "tässä sulle lähete, lapsi joka enää vaivoin hengittää" (ja sen näki sokeakin) ja ojensi 3-vuotiaamme lekurille.

Että sellaista...

Vierailija

"virolainen" isolla alkukirjaimella voi päätellä, mitä kansanosaa edustat. Asenteesi taitaa olla sellainen, ettet herätä erityistä palveluhalukkuutta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat