Suvivirsi kuuluu koulun juhlaan

Pilkunrakastaja

Kommentit (8)

Perinteet kunniaan

Suvivirsi kuuluu koulun päättäjäisiin! Jos joku s..tanan mamu ei sitä hyväksy, niin parempi painua sinne kamelinpaskanuotiolle AbuBabu ja PingoPangon kanssa!!! Loppuu hyysääminen....

ateisti7568

suvivirsi kuin myös muut paskan jauhanta eli "raamatun" mukaan tulleet lörinät pois koska ne juur haittaa ihmisiä jos joku on niin hurahtanut jumalan puoleen suosittelen kääntymään hullujen huoneelle.

Mr.

Itse ateistina kyllä toisaalta kunnioitan perinteitä. Uskonnollisten viitteiden mainitseminen laulussa ei pitäisi olla kovin loukkaavaa, koska luterilaisella uskonnolla on pitkät perinteet Suomessa. Toki kaikilla pitää olla oikeus olla ottamatta osaa juhliin jos nämä viittaukset kuitenkin tuntuvat ylittävän henkilön mukavuuskynnyksen rajan.

Vähän Off-Topiccina kannattaisin vaihtoehtoa, että kouluissa opetettaisiin uskontoa vain yleissivistävällä tasolla kuten Kalevalaa nykyään.

Ryoji Yamazaki

LOL!

Esimerkiksi länsinaapurissa,
monissa kouluissa ei saa enää laulaa
ko. laulua, koska se voi "närkästyttää"
muuta uskontoa harrastavia (lähinnä muslimeja)!
On ollut ihan tappeluita kouluissa ja koulupihoilla
asiasta, ja opettatkin ovat joskus joutuneet
ottamaan iskua vastaan vihaisilta vanhemmilta.
Pitää vaan olla suvaitsevainen nääs.
Ulkomaalaisena en kyllä ymmärrä tätä
hyysäämistä mitä täälläpäin harrastatte.

kesä

Mielstäni suvivirsi on osa kevätjuhlien perinnettä. Oppilaille tulee kesäfiilis ja haikeus kun laulua lauletaan. Ei yksi laulu voi niin paljon haitata jotakin että se riistettäisiin muilta!

Pilkunrakastaja

Artikkelista puuttuu eräs erittäin tärkeä yksityiskohta. Kuuluvatko kaikki kyselyyn vastanneet kirkkoon vai eivät? Jos kuuluvat, niin onko ihme, ettei heitä suvivirsi haittaa? Itse en kuulu kirkkoon. Lapsena siihen toki pakkoliitetty olin ja pidin suvivirsiä ja jouluevankeliumeita lähinnä outoina pakkotoistoina. Tunnustuksellinen uskonnonopetus kouluissa niin sanotusti haisee ja sille on (luullakseni) oma paikkansa esimerkiksi seurakuntien kerhoissa tai pyhäkouluissa. Uskontoja täytyy toki muuten kouluissa tarkastella ihan yleissivistyksen vuoksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat