Ruotsalaisehdotus: äänioikeus lapsille! DELETE 1960

huokaus

Kommentit (7)

Jules

Onpa kertakaikkisen idioottimaista verrata naisten äänioikeutta lasten äänioikeuteen. On ihan kylmä fakta ettei lapsi aina ymmärrä asioita, ainakaan niin hyvin että lapsen valinnan perusteeella voisi jonkin näköisiä poliittisia vaaleja järjestää. Naisten äänioikeuden esteenä ei ollut huono ymmärryskyky (vaikka varmasti useat sitä vastustavat sen näin perusteli), mutta lapsille on. Tai mistä sitä tietää, ehkä viidenkymmenen vuoden päästä käy tutkimuksissa ilmi että lapset jokeltelevat ja kinaavat vain harrastuksekseen, eivät sen takia etteivät vielä ymmärrä asioita.

Toki mun mielestä on hyvä että yritetään ottaa lasten mielipiteet huomioon, mutta kyl tää nyt on vähän hönttiä.

olen suomalainen

Mitenkä sitä sitten eläisi, jos 830 euron nettoeläkkettäni leikattaisiin? Ei kannattaisi huudella, jos ei ole oikeata tietoa asioista. Ja jos huutelee, niin kannattasi mainita, että ylisuurista eläkkeistä pitäisi napsaista osa pois. Meitä on paljon matalapalkka-aloilla vuosikymmenet töissäolleita, joiden eläke on tuota luokkaa, kuten minulla (työelämässä reilusti yli 30 vuotta). Joten eiköhän se ole niin, että tyhjästä on paha nyhjäistä.

Upi

Ehkä nyt kuitenkin pitäisi nuo ruotsalaiset lääkärit jotka ovat asian esille ottaneet, lähettää pikaisesti jonnekin tarkastukseen eli niille määrätyille vastaanotoille joissa tarkistetaan tuota yläpään "vointia" ihan täsmällisesti. Voihan asia olla myös ihan tuulesta temmattu eli täyttä potaskaa, halutaan vain painaa nuo jäpät alas jotka voivat olla sellaisia "valelekureita" joita esiintyy kai kaikissa maissa.

-

"Ehkä ei ihan pienille lapsille, mutta äänioikeuden laskeminen joko 13, 15 tai 16 vuotiaille olisi kyllä ihan hyvä uudistus."

Kouluruokalasta saa siis jatkossa vain kebabbia ja ES:ssää.

huokaus

Just joo, naisia voikin hyvin verrata älylliseltä tasoltaan lapsiin.. Ihan herttaista että lapset yritetään tässä(kin) asiassa nostaa omaehtoisiksi ja täysivaltaisiksi ihmisiksi, jotka kyllä osaavat ihan hyvin päättää asiat omasta puolestaan, mutta realiteetti nyt vain on se että ipanoilla ei ole riittävää tajua maailmasta ollakseen äänestyskelpoisia (vaikka äidin ja isin äänethän siinä tietysti kuuluisi).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat