Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tältä avioero tuntuu lapsesta

Grandfather.

Kommentit (1)

Grandfather.

Avioerossa lasta on kuunneltava ja otettava huomioon hänen tarpeensa ja toivomukset.

Eräässä tapauksesssa lasten isä huolestui, kun hänen 11- vuotiaan tyttären koulupöydältä läytyi lappusia, joissa luki. Mä en kestä, jos mun iskä ja äiskä eroo- mikähän mua taas vaivaa mä oon oksentanut koko viikonlopun.
Lapsi oli aistinnut isän ja äidin välien muuttuneen ja hän pelkäsi omaa kohtaloaan erossa.
Hänen koulukavereista moni perhe oli hajonnut ja lapsista tehty pelinappuloita.
Isä kysyi tyttäreltään, mitä sinä haluat tulevalta elämältäsi?
Tytär vastasi, en halua muuttaa pois omasta kodistani, toiselle paikkakunnalle, toiseen kouluun, en halua menettää hyviä ystäviäni, kavereitani, sukulaisiani, sisaruksiani.
Jos minut yritetään viedä väkisin pois kodistani, menen yksin vaikka lastenkotiin, tai naulaan itseni jalostani kiinni lattiaan.

Isä lupasi, tulen tekemään kaikkeni, jotta sinun toiveesi toteutuvat, muutun vaikka perkeleeksi.
Tytär katsoi isää silmiin ja totesi huojentuneena, ei sinun tarvitse muuttua parkeleeksi.

Isä varasi tyttärelle ajan kouluterveydenhoitajalta, he sopivat yhdessä, että asiasta kerrotaan myös opettajalle ja luokanvalvojalle. Lisäksi isä kirjoitti tyttärensä toivomukset paperille ja varasi ajan sosiaalitoimistosta, jossa tytär kävi yksi keksustelemassa toivomuksistaan.

Lopputulos: Lapsen kaikki toiveet toteutuivat hänen toivomalla tavalla. Tänä päivänä kaikki kolme lasta ovat aikuisia, heillä on ammatti ja vakituinen työpaikka. Tytär on nyt 27 vuotias, hänet vihittiin avioliittoon heinäkuussa.

Kysykää mitä lapset haluavat tulevalta elämältään, sillä he elävät realiaika.

Uusimmat

Suosituimmat