Ahdistaako lapsen pelaaminen? Katso 7 harhaluuloa

Keksit koko jutun kirjoittaessasi

Kommentit (4)

Vierailija

Lasten pelaaminen ei ole ajanhukkaa, mutta sitä on syytä rajoittaa. Valikoimaa pelirintamalla riittää, jos katsoo esim. http://www.verkkokauppa24.com/pelit-leffat-c-2026.html. Oma maalaisjärkeni sanoo, että evoluutio ei ole kehittänyt ihmistä olemaan kovin pitkää aikaa paikallaan eikä varsinkaan katsomaan tietokoneruutua. Samalla tavalla kuin toimistotyötä ei mielestäni pitäis tehdä yli 6 tuntia päivässä ei myöskään lasten kuuluisi antaa pelata muutamaa tuntia enempää.

Pelaaja

Olen erimieltä tuon seiskakohdan kanssa. Mielestäni pelien sisältöä ei oikeastaan valvo kukaan, vaikka kuluttajalle saatetaan antaa ymmärtää että PEGI suorittaa tarkkaa valvontaa pelien sisällöstä. Olen itse pelannut elämäni aikana satoja tietokone ja konsolipelejä, joihin on laitettu PEGI-luokitusjärjestelmän merkinnät ja olen saanut huomata, etää lukuisat näistä merkinnöistä ovat virheellisiä. Kansista puuttuu todella usein varoitusmerkintöjä. Väkivalta varoitusmerkintä löytyy lähes jokaisesta pelikannesta, mutta varoitusmerkintöjä esim. seksistä, tai huumeista näkee tuskin lainkaan vaikka monet pelit sisältävätkin niihin liittyviä teemoja. Myös K15 ja K18 merkinnät on laitettu peleihin välillä täysin mielivaltaisesti. Joskus peli saattaa olla K15 vaikka se sisältäisikin runsaasti K18 teemoja. Vanhempien tulisi AINA ottaa itse selvää, että millaisen pelin lapselle ostaa. Turha niitä PEGI-merkintöjä on tuijotella!

Kokemusta on

Kilpailuhenkinen toiminta saattaa helposti saada ihmisen agressiiviseksi, varsinkin kun pelatessa ei kuluta energiaansa samalla tavalla kuin urheilussa.

Suuri vitutus= Agressiivinen nuorimies.

Keksit koko jutun kirjoittaessasi

Vai niin... No sitten kilpailu työpaikoista (häviät nykyään ainakin nuorena työnhakijana muille lukemattomia kertoja ennen työpaikan saamista), Olympialaisten seuraaminen (joka kiistatta ja tutkitusti kiihottaa erityisesti miesten kilpailuviettiä), seurapelien pelaaminen (monopoli, kimble jne) ja ehkä jopa lottoaminen ovat väkivallalle oleellisesti altistavia vaaroja - ainakin sinun loistavan järkeilysi mukaan.

Jos kirjoitat kokemuksesta (nimimerkkisi "kokemusta on"), ja sinä tulet agressiiviseksi kilpailuhenkisistä toimista, suosittelisin omasi ja ennenkaikkea muitten turvallisuuden nimissä, hakeutumaan hoitoon pikimiten.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat