Kännykkä lapselle – ota nämä huomioon

järki käteen?

Kommentit (6)

järki käteen?

datapaketti, soittoäänisovelluksia jne? eiköhän se kakara tule toimeen ilman älypuhelintakin, itse ostaisin mukulalle jonkun perusluurin, ostakoot sitten itse vanhempana omilla rahoillaan kalliita älyperunoita. ei tartte miettiä vakuutuksia tms. kun puhelin ei maksa asuntolainaerän verran rahoja.

Jojo

Älkääkä antako lapsen käyttöön AppleId, Ovi Store ym. tunnuksia, joihin on liitetty luottokortti. Lasten lataamista sovelluksista on vastuussa aina vanhemmat.

Haloo

Dataliittymä lapselle ? Olen ratkaissut ko. pulman prepaid liittymin ja puheaikaa menee noin 15 euroo puolessa vuodessa.Ei tule "yllättäviä" kustannuksia.

Puhelinmyyjä

Näin puhelinmyyjän näkökantista lähden suosittelmaan lapselle ensimmäiseksi puhelimeksi ihan perus Nokia C2-01, C1-01 tai Samsung Xcover B271(tunnettu myös B27100 mallia).

Liittymäksi kannattaa katsoa joku halpa minuutti hintanen liittymä ilman datapakettaja tai muita. Liittymään kaikki mahdolliset viihdenumero estot ja mieluusti estot siihen tasolle että sillä saa soitettua taksin jos tulee hätä. Lisäksi dataesto

Lisäksi liittymälle en lähtisi ottamaan saldopalvelua vaan saldomuistutuksen, erona on se että muistutus ei sulje sitä liittymää vaan lähettää ilmoituksen esim. huoltajan puhelimeen että nyt on vaikka 10e käytetty, pitäskö katoo vähän mistä kiikastaa? Meinaan tämä ei sulje sitä liittymää eli lapsi voi vielä soittaa muistutus viestin jälkeen jos tulee hätä.

Lopuksi suosittelen vaihtamaan sen PIN-koodin vaikka lapsen syntymävuodeksi niin ei pääse pitkäkyntiset käyttämään helpolla.

Jänö

Mikäli pienelle lapselle on pakko hankkia puhelin, tulisi kelvata esim. jonkun vanha puhelin, vaikka ei olisikaan uusinta mallia. Liittymäksi Prepaid ja siihen vaikka lisäksi liittymäkohtainen turvaosa, jolla voi soittaa ennalta määrättyyn numeroon ilmaiseksi, vaikka ei olisi puheaikaa. Eskarilaiset tai ala-astelaiset eivät ainakaan tarvitse älypuhelimia eikä välttämättä puhelintakaan, ja yläasteella olevatkin ovat hieman kyseenalaisena minkälainen luuri olisi oikea.......

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat