Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä murrosikäistä vaivaa?

angst

Kommentit (7)

Vierailija

Lapsesta pitää ottaa luulot pois ennen teini-ikää niin ei ole ongelmia jatkossakaan. Lapsikin tämän ymmärtää jollei heti niin sitten kun on vanhempi.Lopettakaa se lässytys niille "kullannupuillenne" ja sanokaa niikuin asiat on.

Vierailija

Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja siitä, että lapsilta pitää ottaa luulot pois ennen teini-ikää. Kokemusta on. Olen kahden hyvin erilaisen lapsen äiti, mutta yhteistä heille oli, että uhmaikäisenäkään eivät saaneet pompottaa minua. Koskaan en ole harrastanut ruumiillista kurittamista (lapsia ei saa lyödä tai tukistaa tai antaa luunappeja, kun ei aikuisiakaan saa, olivat aikuiset miten v-maisia hyvänsä). Mutta monen mielestä kasvatustapani olivat aika tiukat lasten ollessa pieniä. Omasta mielestäni taas en ollut tiukka. Olin aika vähäsanainenkin enkä harrastanut sellaista äänen hiljaa korottamista enkä 10 kertaa sanonut samaa asiaa vaan se oli kolmannella kerralla poikki. Huudotta. Johdonmukaisempi olin kuin moni muu: jos sanoin 'kerran vielä teet noin, niin voit unohtaa sen sorsienruokkimisen pikkulammella', niin todella vedin asian läpi. Oppivathan pienetkin ihmiset syyn ja seurauksen lait, vaikka paha mieli tulikin, mutta tiesivät sen saaneensa itse aikaan. 

Aina vietin paljon aikaa lasten kanssa, mielikuvitukselle annoimme kaiken vauhdin.  

Kiitoksen sain myöhemmin: murrosikään tulevat lapseni tiesivät kuka viimekädessä määrää meillä (jos yhdestä asiasta oli eri mielipteitä, esimerkkinä olkoon tatuoinnin haluaminen alaikäisenä) ja tiesivät tasan tarkkaan mitä heidän hyväkseen tein (bändiharkkoihin viemiset, aina apua kokeisiin lukemisessa, aina kivoja lomia, aina kaverit tervetulleet meille) joten ei kannattanut äidille kiroilla eikä panna vastaan kun kyse oli kotipuuhista. Päinvastoin: oppivat että jos tulevat tekemään kanssani jotain työtä, olen nopeammin valmis ja aikaa jää heille. Oh ja yksi tärkeä juttu: meillä kotiyöt eivät olleet äidin 'auttamista' (sillä siinä on sellainen sivumaku että homma kuuluisi äidille ja toiset siinä vähän...no sivussa auttelevat) vaan aina puhuttiin yhdessä tekemisestä ja työnjaosta.

jaa

mikä murros ikäisiä vaivaa? no tyhmyys, se että pitää esittää, helvetillinen angst...ja sitten lähetetään laitokseen...ratkaisu...lobotomia

jaajaa

Se että itse olit/olet tyhmä ei tarkoita sitä, että muut olisivat ja eikös juuri tuo ole sitä ¨angstausta¨? pitääkö tulla normaaleiden ihmisten sivuille valittamaan joka asiasta(enkä väitä itse olevani normaali tai etten valittaisi:). Häiritsee vain tuollainen käytös kun ihmiset saavat keskustella anonyyminä)

Uusimmat

Suosituimmat