Auttakaa! Onko muita keinoja kun leikata lapsen hiukset pois?

Vierailija

Lapsella karstaa ja yritin taas jotain keinoa. Joku sanoi rasvan auttavan ja yriritin sitten vaseliinilla. No tulos on muutamien pesun jälkeen hiukset vieläkin rasvaiset! Lapsella vielä pitkät hiukset

Kommentit (15)

Vierailija

Itse olen kammalla pesun jälkeen varovasti rapsutellut pois. Kun päivittäin vähän rapsuttelee, ei pääse ongelma pahaksi.

Eihän se fairy mitään kauheaa myrkkyä ole, voi sillä pestä rasvan pois.

Vierailija

Vaikka ruokaöljyä, vauvaöljyä, sitten pistä yöksi puuvillapipo päähän, sitten pese, sen jälkeen heti kampaa tiheällä kammalla päänahkaa myöten, ja rapsuta, karsta irtoo laattoina jos on karstaa. Sen jälkeen voi laittaa vielä toisen öljyhoidon päälle jos haluaa. Tai huuhdella ja antaa rauhoittua.

Vierailija

koska lasten päänahka imee kuin sieni kaikki mömmöt (sanoi kampaaja). Meidän tytöltä, jolla on paksut ja runsaat hiukset alkaa vasta nyt 5 vuotiaana karsta hävitä itsekseen. Olen antanut sen olla, sillä raaputtaminen sattuu eikä karstat näy hiusten alta.

Vierailija

Nyt vaan peset ja harjailet hiuksia ahkerasti. Kyllä ne aikaa myöten puhdistuu. Ja jatkossa: laita vauvaöljyä tai kelualia, niin homma hoituu helpommin.

Vierailija

Meidän lapsella oli samaa ongelmaa, eikä siihen oikein mikään tepsinyt kunnolla. Ongelma häipyi sitten itsestään n. 5-6 v:n iässä.

Vierailija

Voi myös olla saivareita, jotka eivät irtoa yhtä helposti kuin karsta?

Meillä karstaa irrotettu laittamalla perusvoidetta yöksi ja sitten raaputettu varovasti pois ja hiukset pesty tavallisella sampoolla. Eka pesun jälkeen hiukset jää rasvaisiksi, mutta kun pesee seuraavana päivänä uudelleen, lähtee loput rasvat pois. Toinen vaihtoehto saada rasva pois on pestä hiukset niin, että sampoo hierotaan kuiviin hiuksiin ja pestään vasta sitten vedellä. Tätä konstia olen käyttänyt itselläni, kun olen hoitanut ihottumaista päänahkaani rasvalla.

Saivareiden irrottamisessa auttaa täikamman kastaminen etikka-vesi-seoksessa (puolet vettä, puolet etikkaa).

Vierailija

ja 3v pojalla se pesi pään puhtaaksi parissa viikossa. Sitä voi siis käyttää satunnaisesti lapsen täytettyä vuoden. Meidän lapsilla on karstaa ollut paljon ja hiuksiakin runsaasti, joten sitä ei ikinä ole noin vain rapsutettu pois.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat