Miksi vietät joulua, jos et usko jumalaan ja Jeesukseen?

Vierailija

Eli tuossa se kysymys tuli.

Kommentit (14)

Vierailija

joulu ei ole alunperin kristillinen juhla. Varmaan vaikea sitä ymmärtää, jos ei osaa ajatella kovin kauas taaksepäin historiassa... Mutta ei tehdä tästä kiistaa, jokainen tavallaan.

Vierailija

Lapset saa runsain mitoin lahjoja.

Me aikuiset ylensyödään, juodaan sopivasti ja naidaan aina kun voidaan! Siinäpä sitä sanomaa jouluun, eli pidetään hauskaa!

Vierailija

keskitalven juhla. Piristys keskellä pimeintä vuodenaikaa. Juhlittu on jo ennen kristinuskoa, olen ymmärtänyt..Minusta voi hyvin sekoittaa nämä kaksi perinnettä, ei tarvitse valita vaan toista ajattelutapaa ellei halua..

Vierailija

on minulle yhdessäoloa perheen kanssa. Olen eronnut kirkosta jo ajat ja sitten enkä ole koskaan viettänyt mitään uskonnollista joulua.

Vierailija

joulu on mukava suvun yhdessäolon juhla. Syödään hyvin ja lapset saavat lahjoja. Kaikilla on kivaa, eikä Jeesustella vaan tonttuillaan.

Vierailija

joulu (Yule) on keskitalven juhla ja ollut olemassa jo tuhansia vuosia ennen Jeesuksia ym. Kysymys kuuluukin, miksi Sinä vietät joulua, vaikka todistetusti se on vain kristittyjen kehittämä muunnos pakanallisesta juhlasta??

Vierailija

Lainaus:

joulu on mukava suvun yhdessäolon juhla. Syödään hyvin ja lapset saavat lahjoja. Kaikilla on kivaa, eikä Jeesustella vaan tonttuillaan.

Vierailija

Jeesuksen syntymäjuhla on vanhan pakanallisen juhlan päälle lyöty merkitys. Ei-kristityillä on siis täysi oikeus juhlia joulua. Mielestäni kristittyjen joulunvietto on kyseenalaista, sillä raamatussa ei käsketä juhlia joulua, sitä paitsi tutkimusten mukaan Jeesus syntyi kesällä. Tiukimmat kristityt eivät joulua vietäkään.

Vierailija

mies uskoo. ja muut sukulaiset haluaa joulun. koen, että mulla ei ole oikeutta (eikä haluakaan) pakottaa lasta olemaan viettämättä joulua.

Ei ole koskaan ollut mulle mikään ongelma että joulua vietetäänkin. yhdessäolo tärkeintä. jopa kirkossa voisin kuvitella käyväni.

en ole siis ateisti mutta en ole kristitty.

Vierailija

jouluhan on hyvin lähellä talvipäivän seisausta. Kiitän mielelläni kortein ja pienin lahjoin pitkän syksyn jälkeen työtovereita, sukulaisia ja perhettäni ja myös palkitsen siitä, että olemme jaksaneet kahlata läpi pimeän syksyn. Jouluna nautitaan vielä kynttilöistä ja pysähdytään hämärään, nautitaan pienistä asioista ja hiljaisuudesta. Loppiaisen jälkeen alkaa jo päivät pidetä ja aletaan odotella kevättä.

Vierailija

Lahjoja lapsille

Tavallista parempaa ruokaa

Suklaata

Aikaa perheen kanssa ilman lasten kavereita sun muuta sakkia

Mihin tuossa muka kirkkoa tarvittaisiin?!?

Vierailija

miksi uskoisin jeesukseen ja siihen kaikkeen ehkä haluaisin, mutta meidän suvulle on sattunut niin paljon kaikkea ettei voi kun ihmetellä jos tuolla ylhäällä olisi joku? (esim. miksi viedä lapsilta äiti?)

Me vietämme joulua talven iloisena juhlana, sekä muistellen edesmenneitä isovanhempiamme

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat