Älä tasaa kaikkea

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (4)

Vierailija

Kyllä, lapsille pitää opettaa eriarvoisuus heti pienestä pitäen. Hyvä että näitä kasvatusohjeita on täällä netissä, niin se yhteiskunta toimii, toiset porskuttaa, toisilla ei ole taas juurikaan mitään. 

Eli talonpojat, keskiluokka ja porvarit.

Vierailija

Juu, ykkönen suorastaan loistaa älyllään. Eiköhän kyseisen tekstin tarkoitus ollut kertoa, että jos perheen kolmesta lapsesta yksi harrastaa jalkapalloa, ja tarvitsee uuden jalkapallon, niin jokaiselle kolmelle ei tarvitse tasapuolisuuden nimissä ostaa uutta jalkapalloa. Tai ylipäätään mitään juuri silloin.

Tärkeintä on, että jokainen huomioidaan sellaisissa asioissa, jotka on juuri kyseiselle lapselle tärkeitä. Eli se joka tykkää piirtää, saakin sitten kuukauden päästä uudet tussit, kun vanhat on päässeet kuivahtamaan. Eikä taaskaan jokaiselle tartte ostaa samoja tusseja, tai mitään. Koska se kolmas saa sitten jossain kohtaa jotain itselleen sopivaa.

Näin kasvatan lapsiani itse, ja siitä myös heille puhun. Ja he kokevat tämän käytännön oikein hyvänä ja oikeudenmukaisena.

Vierailija

Voisiko vanhimmalle selittää, että hänkin tarvitsi apua, kun oli pieni?

En tiedä tuosta erilaisesta kohtelusta. Meidän perheessä minä (pikkusisko) sain taskurahan kuukausirahana kun taas isosisko sai taskurahansa viikkorahana sen takia, että hän pisti kaikki heti menemään ja meni sen takia pyytämään vanhemmilta lisää rahaa ennen kuin oli uuden taskurahan aika. Vaikka summat olivat iän mukaisia isosisko tunsi itsesä loukatuksi kun sain enemmän vastuuta kuin hän.

Tapauksestammme johtuu myös ihmetys siitä, että vanhimmat sisrukset ovat vastuullisempia. Ei tunnu pitävän paikkansa ainakaan meidän perheessä. Olen joskus miettinyt, olisiko isosiskollani ADHD, mutta sitä ei ole koskaan tutkittu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat