Näin lopetat lapselle huutamisen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (9)

Vierailija

Huutamista on todellakin monenlaista, sivusta seuranneena. Naapurissamme on kaksi alle kouluikäistä lasta. Vanhempi tyttö on 4 vuotias ja toinen tyttö noin 3 vuotias. Vanhempi tyttö on varsin tempperamenttinen ja nuorempi siskonsa on kiltimpi, monella tapaa. Toinen rikkoisi kaikki lelut, myös nuoremman siskonsa tavarat. Tämän olen itse nähnyt kun olen tehnyt puutarhatöitä esimerkiksi viime syksynä ja pidempään ollut samaan aikaan pihalla.

Kun tyttö saa raivokohtauksen, hän huutaa putkeen noin 2 tuntia vähintään, ei ole väliä onko päivä, iltapäivä vai ilta. Hän ei reagoi äitinsä keskustelu- tai rauhoitteluyrityksiin millään tapaa. Olen nähnyt tämän pihalla liikkuessani kun hän yrittää vanhemman lapsen kanssa puhua.

Tätä on ollut viimeisen puolen vuoden aikana vähintään 3-4 iltaa viikossa. Vanhemman lapsen huutamiset on vähentyneet ja luulisi että tilanne on helpottunut. No eipä olekkaan, nyt on lasten äiti vuorossa huutaa, joka ilta tälle vanhemmalle lapselle. Eikä varsin hiljaa, koska kuulen huutamisen heidän asunnostaan makuuhuoneeseemme ja välissä on huone.

Surulliseksi vetää, mutta kaikkea emme tiedä taustatilanteesta. Tiedämme vain sen, että he ovat muuttaneet useaan kertaan ennen kyseiseen asuntoon muuttoa. Asumme rivitalossa jossa kaikki omistusasuntoja. Lapsi voisi reagoida siis tuohon asuinpaikan muuttumiseen.

Ymmärrän lasten kiukuttelukauden, mahdolliset heidän tekemät kepposet ja muut epäsuotuisat tekemiset jotka venyttävät lasten vanhempien pinnaa äärimmilleen. Sitä en ymmärrä miksi lapselle pitäisi äidin huutaa joka ilta pää punaisena?

Vierailija

On täysin oikein huutaa "Pysähdy heti!", jos lapsi karkaa autotielle tai heikoille jäille. Saa vaikka uhata: "Jos et nyt pysähdy, tulee tupenrapinat!" Todennäköisesti uusi sana saattaa jopa kiinnostaa niin paljon, että lapsi ihmettelee ja pyshtyy.  On täysin oikein huutaa, jos lapsi lyö muita:"Lopeta heti! Mitä ihmettä teet???". Tunteita saa ilmaista myös huutamalla, mutta ei tietenkään jatkuvasti.

Vierailija

minulla on 8 lasta .

kaikki ovat melkein omiani mutta rakastan yhtä paljon kuin muitakin omia tyttöjäni adoptiotyttöjänikin he olivat 3 siskosta orpoina  ja 5 tytöistä on oikeita lpsiani

lapseni nimet on

(Minttu, Mira, Miranda, Mikaela, Miisa):omat tyttöni ei adoptoitut

(Zahra, Zeenat, Zohra) adpptiotytöt joita rakastan kauheasti ja oieet tyttäreni kadehtivat siskopuoltensa nimiä idont know miksi

ja kaikista vanhin huutaa aina

Halusin kysyä neuvoja 13 vuotiaalle Miisalle hän menee kouluun iloisena ja tulee kolusta tulipunaisena huutaen ja itkien ja kjaiken kukkuraksi kun muut tytöt tuovat kavereita kotiin yksi tytöistä kerran kysyi viekkaalla äänellä ''Miisa oks kivaa et sun mutsis ei tiie mitää näis et sul ei oo frendei''

tänäänkin tyttö tuli heillä oli hiihtoa  kuulin kauheaa huutoa alakerrasta naapuri toi Miisna kotiin miisa huusi ja löi päätänb seiniin hemmotelen paljon tyttöjäni en ikin ä satuta heitä mutta enemmän huomion adoptiotyttöj'äni

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat