Näin autat lasta avioerossa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (4)

Vierailija

Tämän artikkelin kirjoittaja ei selvästikään ole erolapsi. Minun vinkit eronneille: Älä ala lahjomaan tai houkuttelemaan lasta leiriisi, lapset eivät ole tyhmiä, he kyllä näkevät mitä yrität ja saattavat ottaa tilanteesta kaiken irti. Älä hauku puolisoasi lapselle, älä mustamaalaa. Pidä huoli että lapsi ymmärtää ettei ero johtunut hänestä, lapselle voi tulla todella paha mieli koska järjettömästi kuvittelee että riidat ja ero johtuvat jotenkin hänen olemassaolostaan. Muista että te olette lapselle edelleen Äiti ja Isä, joten uutta puolisoa ei kannata heti lapselle esitellä. Ja sitten tämä joka on itseäni eniten hiertänyt (syyllisyyden lisäksi) lapsena: matkustaminen toisen vanhemman luokse, minulle se oli aina pelottava kokemus mennä yksin bussilla ja kävellä loppumatka ihan uppo-outoon betonilähiöön. Minä todella, todella vihasin äidin uutta ympäristöä enkä olisi halunnut että joudun sinne yksinäni tai pikkusisko vastuullani matkustelemaan. Niin muuten sekin vielä; älä tee vanhimmasta lapsestasi huoltajaa..

Vierailija

Yksinhuoltajäiti tässäkin malliesimerkkinä. Itse kasvoin isäni kanssa. Taitaa olla muitakin. Yhteiskunnassa pitäisi ottaa kunnolla esille se tosiseikka, että äidille yksinhuoltajuuden myöntäminen on ollut se vakioasetus, jolla mennään ja vain isät ovat erotilanteissa olleet todistusvelvollisia omasta kyvystään lapsen kaitsijana.  Toivottavasti tämä asia edes on hieman muuttunut. Tasa-arvo tässä kuitenkin  on kaukana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat