Näin saat itsellesi hetken omaa aikaa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (6)

Vierailija

Viisaita neuvoja.. kyllä lapsen pitää oppia oma-aloitteellisuuteen, ja itsenäisyyteen suhteellisen nuorena.. jps lapsi saa kaikki tahtonsa läpi jo lapsena, niin siitä tulee parhaimmassa tapaukseesa pikkuvanha ja irvistelevä, ja kieltä näyttävä lapsi, niinkuin eräässä marketissa näin.. ja koulu/työpaikka kiusaaja myös...

Vierailija

Minun mielestä on nykyään sellainen ongelma että aikuiset selittelevät tekemisiään aivan liikaa lapsilleen. Ja pahimmassa tapauksessa kyselevät toimiinsa lupaa lapsiltaan. Minun lapsuudessa asiat pääasiassa ilmoitettiin meille lapsille tyyliin. "haluan olla rauhassa älä häiritse kunnes siihen annan luvan"

Aikuinen ei ole tilivelvollinen kaikista tekemisistään ja vessassakäynneistään lapselleen. Liikaa selittelevä vanhempi on lapsen silmissä epävarma ja pelokkaan oloinen jonka takia yksinkertaisista asioista tulee lapselle pelottavia kun aikuisen epävarmuus heijastuu lapseen.

Asioita ei kannata selitellä yhtään enempää kun on aivan pakko niin lapsi näkee varman, selkärankaisen ja määrätietoisen vanhemman jonka kanssa asuessa ei jännitä vaikka aikuinen välillä suihkussa tai vessassa välillä kävisikin.

Olen 35 vuotias mies ja yhden lapsen isä. Tällä mentelmällä on kasvatettu rohkea, ulospäin suuntautunut avoin ja turhia pelkäämätön koululainen joka rakastaa omia vanhempiaan.

Vierailija

Useimmiten suhde isään on aivan erilainen kuin äitiin ainakin ensimmäisen vuoden, parin aikana. On normaalia, että lapsi on äidissään hyvin kiinni, jos äiti on ollut pääasiallinen hoitaja, kuten useimmissa perheissä. 10-kuukautinen, jolla on menossa eroahdistuskausi, kannattaa ottaa mukaan vessaan. Hän ei enää halua mukaan 2-vuotiaana. Terveisin neljän lapsen äiti.

Vierailija

Nämä asiat riippuvat kovasti lapsen iästä. Mielestäni aikuisen tulee hyväksyä, että omaa aikaa on pienen lapsen vanhemmalla aika vähän. Lapsen kasvaessa aikaa tulee enemmän.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat