Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nämä kotityöt sopivat taaperolle

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (9)

Vierailija

Leikkikaluja ei minun lapsuudessani paljoa ollut, sotakorvausten takia niità ei tehtailtu, mutta rakastan vielàkin pyykin kuivamaan ripustamista ulkona kun taaperona autoin siinà mummoa! Aina tulee mieleen ne aurinkoiset hyvàntuoksuiset hetket rannan koivikossa, ja valkoiset muuripadassa keitetyt ja jàrvessà huuhdotut lakanat...se oli 50 luvun lopulla. Kiitos mummu, sinun ansiostasi ainakin yksi "tylsà" kotityò on aina juhlahetki.!

Vierailija

Mitkä servetit arkipöydässä?! Talouspaperia rullassa... :D

Ja mikä narulle ripustaminen, kuivausrumpu ne hoitaa eikä lapset uskalla tulla kellarin perälle auttamaan... :D :D

Sitä vastoin juomalasit ja Teema-lautaset vievät hienosti paikoilleen, poikakin vei jo alle 2-vuotiaana. Hienosti vievät ruuan jälkeen myös tiskipöydälle astiansa ja työntävät tuolin paikoilleen. Koskaan ei ole mitään hajonnut vaikka joskus lattialle ovat tipahtaneetkin. Ovat jämäkkää tekoa kun ei ohuimpia laseja lasten käyttöön valitse ;)

Vierailija

Meil on melkeen kaikki noi käytös jo valmiiks. Poika on 2,5v. Pyykkejä se ei kyl pysty ripustaa, ku ei se kunnol yllä laittanaan niit telineelle. ja pihal oleville naruille se nyt ei ainakaan yllä. Eikä siit oo ojentelijanakaan apuu. On meinaan turhan nopee ja hätänen. En kerkee edellist vaatekappaletta laittaa narulle, ku se jo työntää uutta mule...

Vierailija

Laitetaanko joissain perheissä lapsille likaiset vaatteet vielä seuraavanakin päivänä ? Meillä on aina riisuttu päivän vaatteen pyykkikoriin iltapesulle mentäessä ja aamulla puetaan puhtaat. Yöasu on ainut jota pidetään useampi päivä.

Vierailija

No oho! En mä kyllä laittas TAAPEROA laittaa moppaileen. muutama ihan simppeli juttu  un mieletä puuttuu listasta, sellanen itestään huolehtiminen tietyissä tilanteissa. Meillä esim. lapsi pessyt itse kätensä ulkoo tullessa, ruuan jälkeen, jne jne jos tosi pienestä. Mä arvostan omatoimisuutta alkaen pienistä jutuista ja niihin on lasta neuvottu ja ohjattu aina kun on tuntunu aika sopivalta. Pojalla on oma moppinsa jolla saa siivouspäivänä touhuta, mutta kyllä se vastuu mulla on..

Vierailija

Lapsenlapseni on 1.5v. poika. Hän auttaa mielellään astianpesukoneen tyhjentämisessä. Hyvin onnistuu alaritilältä ottaminen ja veitset,haarukat,lusikat hän ojentaa yksitellen. On vain hyvä etukäteen ottaa mm. terävät veitset pois.

Uusimmat

Suosituimmat