masentunut? mies

Vierailija

Mistähän aloittaisi.. Olen ollut nykyisen avopuolisoni kanssa kaksi ja puoli vuotta. Meillä on viimeisen vuoden ajan mennyt pääosin huonosti sen takia, koska emme pysty puhumaan. Mieheni ei ymmärrä minua ja kun haluaisin puhua hän ei kuuntele, pistää kädet korvilleen tai lähtee ulos. Mies on kokenut avioeron ja näkee kahta lastansa keskimäärin neljänä päivänä kuussa. Ex- vaimo soitteli nyt joululahjoista ja luetteli miehelle, mitä pitää ostaa ja mitä hän on myös miehen puolesta luvannut lapsille joululahjaksi. Tästä tuli meillä kauhea riita, koska vuosi sitten sovimme, että me hoidamme omat lahjamme ja ex-omansa, koska meillä on eri joulujuhlatkin. Mies ei halua enää puhua sanaakaan koko joulusta ja uhkaili viettää sen yksin.Mieheni on vaihtanut viimeisen vuoden aikana kolme kertaa työpaikkaa ja vaikuttaa ettei enää oikein viihdy nykyisessäkään. Hän juo pari-kolme olutta joka ilta, eikä oikein ole innostunut yhtään mistään. Tiuskii ja on äkäinen ja haukkuu minua ja uhkaili jokunen aika sitten jopa erolla, jota ei sitten seuraavana päivänä myöntänyt (oli selvinpäin uhkaillut). Hän ei oikein muista mitään ja elää omassa maailmassaan ja nukkuu 10-12 tuntisia yöunia. Olen pyytänyt häntä hakemaan apua, mutta hän ei koe tarvitsevansa. En jaksa enää. Voinko edellyyttää hoitoon menoa yhdessäolon jatkamiseksi?

Kommentit (3)

Vierailija

Menkää ja houkutelkaa miehenne hyvissä ajoin lääkäriin!! Ennen kuin käy niin kuin meille, mieheni vietiin väkisin hoitoon, oli sitten suljetulla osastolla 3 viikkoa. Nyt ihan hyvä tilanne meillä, oli hoidossa siis n.vuosi sitten. Pitkä sairasloma, nyt on ollut pitempään jo työelämässä ja lopetti just toisen lääkkeen ja minusta on masentuneempi nyt (ahdistuslääke). On ymmärtänyt nyt sen että pakko oli käydä hoitoreissu ja pakko syödä lääkkeitä pitkään. Hoitokeinoja kyllä on, mutta se vaatii paljon puolisolta ja teidän täytyy mennä yhdessä sinne ja puolison täytyy kertoa kaikki oireet kaunistelematta, mies luultavasti ei kerro koko totuutta

Vierailija

Mut en usko että välttämättä toimii jos edellytät hoitoa jotta voitte jatkaa. Miehesi käytöksessä on kyllä sellaisia piirteitä että voisi olla masennus. Väsymys, muistamattomuus, ärtymys ja silleen.

Ehkä voisit sanoa että olet väsynyt hänen käytökseen ja toivoisit hänen hakevan apua.

Vierailija

tiedän miltä sinusta tuntuu..3v avioliiton aikana olen kokenut suunnatonta tuskaa

enkä aina tiedä mitä tekisin..mieheni masennus tuli hitaasti (paljon vastoinkäymisiä ja viivästyksiä rakennusprojektissa)koti ei ole vieläkään valmis

mieheni ei puhu eikä enää pussaa.tuntuu kuin olisin pelkkää ilmaa..

hän uskoo että kaikki ovat häntä vastaan...hän on käynyt lääkärissä saanut lääkkeitä mutta en tiedä tämänhetken tilannetta koska hän ei puhu ja olen huomannut että hän hermostuu jos kyselen liikaa (hänellä on isä joka kyselee jatkuvasti) miten minä saisin miehen lähtemään kanssani lääkäriin..rakastan häntä ja haluaisin auttaa mut en tiedä kauanko omat voimani kestää?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat