Seuraa 

Sivut

Kommentit (24)

ennenvanhaan saatiin vyöstä persuksille.
oppi meni heti jakeluun, enkä kadu tai sure mitään. 
olen iloinen siitä kasvatuksesta jonka sain.
koska osaan kunnioittaa ihmisiä ja asioita.

Uhkaus sammakoiksi muuttamisesta ei meillä kyllä toimisi. Lapset edellyttäisivät ja vaatisivat, että niin myös tapahtuu. (Se tehdään mitä sanotaan, jne. Ei mitään tyhjiä uhkauksia, lupauksia, tmv.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

"minä kohta teihin hermostun, teidän täytyy kuulla ääntäni mun... onko teillä järki jäässä, onhan teilla korvat päässä, kuunnelkaa..!"

Rölli ja sammakkokuoro -laulun lainaaminen toimii, kun sitä ei käytä liian usein :) kaksi lasta tuossa mainitussa ikäryhmässä, lisäksi 2,5v ja 3,5v ottamassa mallia...

Mikä avuksi kun taapero ei tottele? Vastaus tähän on että nykyisellä lainsäädännöllä EI MIKÄÄN. Ja asia on nähtävillä lehtien sivuilla, ja kaupungilla kun 13-20v ryyppää ja vetävät huumeita kun "alansa ammattilaiset" ikään. Ja nyrkit heiluvat joka suuntaan kun ketään ei kunnioteta minkään vertaa, eikä nähdä omaa napaa pidemmälle. Kun minä olin lapsi niin sain maistaa luunappia, tukkapöllyä, ja jos ne ei tehonneet otti isä raipan ja veteli sillä pitkin persuksia! Ja kiitos siitä isä, minusta tuli kunnonkansalainen eikä minulla ole minkäänlaista rikosrekisteriä. Joka pöllystä, napista ja selkäsaunasta olen kiitollinen koska ne olivat tarpeen. Jos minua olisi tenava koitettu saada nykymenetelmin kuriin, niin pyörisin varmaan nyt kylän raitilla krapulatärinöissäni, ja ihmiset katsoisi minua vinoon, että mistä näitä heittiöitä riittää!

Hyvänen aika: "ennenvanhaan saatiin vyöstä persuksille.
oppi meni heti jakeluun, enkä kadu tai sure mitään. 
olen iloinen siitä kasvatuksesta jonka sain.
koska osaan kunnioittaa ihmisiä ja asioita."
Arvaa miten moni, jota on lapsena lyöty, suree oikeasti? Eikö nyt ala olla yleisesti tiedossa, että lapseen käsiksi käyminen on vain heikkouden merkki, huonon kasvattajan, sanoihin kykenemättömän merkki, eikä siitä ole koskaan seurannut mitään hyvää! Etkö tiedä että kiusaajat ja hakkaajat tulevat perheistä joissa kuritetaan ruumiillisesti? Saatko sinä tukistaa naapuriasikin jos hän vaikka meluaa? Potkaista kolleegaa joka valehteelee? Antaa luunapin jollekin kassajonossa kiilaajalle? Ai et? No miksi et? Ahaa: aikuisia ei saa ruumiillisesti kurittaa mutta lapsia kyllä? Äly hoi, tule takaisin!

Rangaistuksiahan on muitakin kuin fyysisiä. Viedään esimerkiksi lapselta kaikki kiva pois niin eiköhän se ääni ala kellossa muuttumaan. Vasta sitten kun alkaa käyttäytymään niin annetaan takaisin. Meillä ainakin toimii. Nykyään ei tarvitse kuin uhkailla jollain niin johan tottelee.

Kyllä nitä juoppoja tuli myös ennen vanhaan, vaikka remmillä annettiin. Ei se remmi niitä juoppoja poista, päinvastoin. Alkoholin kulutus ja sen käyttö on erilaista kuin ennen. Totta, alkoholin kulutus on kasvanut, mutta nykyään sitä osataan juoda sivistyneesti. 

Tuollainen fyysinen kuritus lisää vain katkeruutta ja ymmärtämättömyyttä. Valitettavasti edellä mainitut asiat huokuvat viesteistänne. Kyllä lapsi puheen ymmärtää kun sen opettaa ymmärtämään. Tietysti, jos aikuinen haluaa päästä helpolla, hän antaa remmistä. Lapsen kanssa tekeminen, lapsen kasvattamien ja lapselle kommunikointi ei olekaan mikään läpihuutojuttu ja siihen kykenevät vain kypsät aikuiset. 

Rauhaa kaikille. Ei remmiä tänä pääsiäisenä, eihän.

Vierailija

Mikä avuksi kun taapero ei tottele? Vastaus tähän on että nykyisellä lainsäädännöllä EI MIKÄÄN. Ja asia on nähtävillä lehtien sivuilla, ja kaupungilla kun 13-20v ryyppää ja vetävät huumeita kun "alansa ammattilaiset" ikään. Ja nyrkit heiluvat joka suuntaan kun ketään ei kunnioteta minkään vertaa, eikä nähdä omaa napaa pidemmälle. Kun minä olin lapsi niin sain maistaa luunappia, tukkapöllyä, ja jos ne ei tehonneet otti isä raipan ja veteli sillä pitkin persuksia! Ja kiitos siitä isä, minusta tuli kunnonkansalainen eikä minulla ole minkäänlaista rikosrekisteriä. Joka pöllystä, napista ja selkäsaunasta olen kiitollinen koska ne olivat tarpeen. Jos minua olisi tenava koitettu saada nykymenetelmin kuriin, niin pyörisin varmaan nyt kylän raitilla krapulatärinöissäni, ja ihmiset katsoisi minua vinoon, että mistä näitä heittiöitä riittää!

Ja kuinkahan monella ruumiillisesti kuritetulla lapsella on nykyään ongelmia ja fobioita ja taipumusta väkivaltaan? Sitä rupeaa pelkäämään että henkilö johon luottaa käy käsiksi kun tekee jotain väärin. Ystäväni, joka sai "koivuniemen herraa" kun teki jotain "pahaa", ei vieläkään kestä, että joku seisoo lähellä hänen takanaan. Hän ahdistuu ja pelkää.

Ja eiköhän tuollainen vanhemman käytös juuri opeta, että on okei käydä käsiski, jos joku tekee jotain "väärää". Tuohan se juuri väkivaltaa lisää ja sitä lasten ahdistuneisuutta jota he sitten yrittävät juoda pois ja lievittää huumeilla. Ja mitä kunnioittamiseen tulee, ei kukaan opi lyömällä kunnioittamaan. Löydessään vanhempi ei kunnioita lastaan ja tekee juuri toisin kuin yrittää opettaa. Mitähän tällainen vanhempi tekee jos tilanne käännetään ympäri ja lapsi lyökin häntä? Antaa samalla mitalla takaisin. Koska hänellä on siihen muka "oikeus".

Osaava vanhempi ja kasvattaja saa lapsensa tottelemaan ilman väkivaltaa. Kyse on vain tahdosta ja sinnikyydestä. Väkivaltaan turvautuu vain tietämätön ja lyhytpinnainen vanhempi, joka ei välitä toimintansa seuraamuksista. Ei se lapsi lyömällä opi mitään muuta kuin pelkäämään. Asiaa on tutkittu, ja juuri näiden suurempien haittojen (kuin hyötyjen) vuoksi fyysisestä kurituksesta on tehty laitonta.

Vierailija

"Tämä on tutkimuksissakin todettu ilmiö: uhrit, joita lapsuudessa on pahoinpidelty jopa luunmurtumiin saakka, saattavat aikuisina puolustaa kokemaansa väkivaltaa. He toteavat ansainneensa kurituksen, koska olivat niin villejä tai tottelemattomia. Lapset, joita on kuritettu ruumiillisesti nuorina, käyttävät itse aikuisina myös herkästi väkivaltaa omiin lapsiinsa ajattelematta väkivallan mielekkyyttä kasvatuksessa."

"Tutkimus: Ruumiillinen kuritus laskee lasten älykkyyttä. -- Selityksiä voi olla ainakin kaksi. Ruumiillinen kuritus on stressaavaa ja voi tuottaa lapsille pysyvää ahdistusta, varsinkin kun sitä koetaan yleensä monta kertaa viikossa, jotkut jopa vuosia. -- "

"Piiskaaminen ja muu ruumiillinen kuritus ovat monin tavoin haitaksi lapsille. Se myös lisää lasten aggressiivisuutta, Pediatrics-lehdessä julkaistu laaja ja tähän asti laadukkain yhdysvaltalaistutkimus osoittaa."

"- Onneksi useimmat väkivaltatilanteet (kuritukset) ovat satunnaisia ylilyöntejä. Tällaisen epäonnistumisen jälkeen vanhemman on panostettava tilanteen jälkihoitoon."

"Lakiakin tärkeämpi peruste olla kurittamatta lasta ruumiillisesti on kuitenkin se, että se on haitaksi lapsen kehitykselle. Lapsen luonnollinen keino selviytyä vaikeiden tunteiden kanssa on sijoittaa ne itsensä ulkopuolelle, ja vanhemman tärkeä tehtävä on ottaa lapsen tunteet vastaaja sietää niitä menemättä tolaltaan. Tästä esimerkistä lapsi oppii, että tunteita voi käsitellä mielen sisäisesti ja sanoittamalla, ilman että tarvitsee sijoittaa omaa kipua toiseen lyömällä. Ruumiillinen kurittaminen viestii vanhemman kyvyttömyydestä sietää tunteita ja ajatella, eikä lapsi voi oppia sietämään aggressiota jos ei vanhempi pysty itsekään siihen."

" Lapsen perusluottamuksen synnyn edellytys on vanhempien turvallisuus, ja kipu rakkaan ihmisen aiheuttamana rikkoo luottamuksen perustaa. Jos itseä on kuritettu lapsuudessa ruumiillisesti, on vaikeaa kritisoida tätä luonnolliselta tuntuvaa kasvatuskeinoa. Tämä siksi, että kritisoiminen pakottaa kohtaamaan oman kivun ja vaillejäämisen. "

Että tällaisia lainauksia teille jotka sanotte että ruumillinen kuritus on hyväksyttävää ja ylistätte vanhempianne sen käytöstä. Kuulutte itse tuohon traumatisoituneeseen ryhmään, joka ei pysty käsittelemään kurituksesta syntyneitä vaikeita muistoja, vaan jatkaa väkivaltakierrettä "isältä pojalle."

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat