Parhaat appsit pikkulapsille

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (11)

Vierailija

Olen tätä ennenkin ihmetellyt: mihin kaksivuotias tarvitsee älypuhelinta? Jos tarkoitus on pelailla isin tai äitin puhelimella, antakaa mieluummin jotakin oikeasti kehittävää tekemistä tai lähtekää ulos raittiiseen ilmaan!! Idioottimaista meininkiä

Vierailija

Todettakoon vielä, että ainakin Kapun Metsä, Rasmus Nalle (Rasmus Klump), Where's My Water ja lukuisia Lego-pelejä löytyy myös Android-laitteille. Toca Bocan peleistä on tulossa tänä vuonna Android-versiot (niitä odotellessa löytyy mm. lukemattomia muita hair / beauty / nail salon -sovelmia). Create a Car'sta en tiedä, mutta ainakin vastaavanlaiset Car Creator, Car Builder ja Amazing Car Creator Kids löytyy. Sundae Ice Creamin kaltaisia sovelluksia löytyy esim. Sundae Maker, Ice Cream Maker, Ice Cream Now-Cooking ja My Ice Cream Shop.

Vierailija
Vierailija

Olen tätä ennenkin ihmetellyt: mihin kaksivuotias tarvitsee älypuhelinta? Jos tarkoitus on pelailla isin tai äitin puhelimella, antakaa mieluummin jotakin oikeasti kehittävää tekemistä tai lähtekää ulos raittiiseen ilmaan!! Idioottimaista meininkiä

Maailma muuttuu... Ei ne käpylehmät ja puupalikat ole sen kehittäväpiä kuin huolella valitut ohjelmat... Saat kasvattaa lapsistasi semmoisia menneeen maailma fosiileja kuin itse haluat. Minä ainakin kasvatan lapseni kohtaamaan tulevan maailman haasteet ja siihen kuuluu tietotekniikka...

Vierailija

Paras appsi pikkulapselle on polkupyörä, hiekkalapio ja pallo ja ehkä ykköseksi vielä nostaisin ulkoilma!!

Mielestäni tällaisia uutisia ei edes tarvitse tehdä. Toinen kirjottaa Apseista lapsille ja toinen samaan aikaa ylipainoisista nuorukaisista....

Vierailija
Vierailija

Paras appsi pikkulapselle on polkupyörä, hiekkalapio ja pallo ja ehkä ykköseksi vielä nostaisin ulkoilma!!

Mielestäni tällaisia uutisia ei edes tarvitse tehdä. Toinen kirjottaa Apseista lapsille ja toinen samaan aikaa ylipainoisista nuorukaisista....

Asiaa! Kaikkea tietysti yritetään kaupitella ja opettaa lapsia pelimaailmaan, jotta saadaa pelejä kaupaksi, yhä nuoremmille lapsille.

Meillä on oikeasti peliriippuvaisia lapsia. Vanhempien on kannettava vastuunsa ja suojeltava lapsiaan liialliselta kaupallisuudelta ja huolehdittava lapsistaan.

Vierailija

No eihän kaksivuotias tarvitse älypuhelinta tai ipadia, yhtään sen enempää kuin mitään muutakaan yksittäista lelua/ tekemistä/ ohjelmaa. On se vaan hienoa että on pienimmillekin valinnanvaraa. Ihan vaikka vaan kesälomamatkan viiden tunnin odottelu lentokentällä on aika tuskaa kolmen alle kuusivuotiaan kanssa jos ne ei pysy tyytyväisenä! Meidät pelastaa ihan vaan youtube videot tai kehittävät lasten pelit. Ilman ipadia en matkusta lasten kanssa! Tämä on nykyaikaa! Ei mikään lellittyjenlasten etuoikeus.

Vierailija

Itse olen kohta 30 vuotias mies ja käyttänyt yli kolme vuotta elämästäni pelaamiseen (aika vietettynä peliohjain kädessä). Nykyään olen onnellinen kahden lapsen isä (meillä on kohta 3 vuotias tyttö ja 3kk poika). Ostin eilen elämäni ensimmäisen tabletin, ja ajattelin, että sen pääkäyttötarkoitus olisi tytön suosimien lasten ohjelmien katselu. Mielestäni koneen tai television edessä vietetty aika lapsen kanssa voi olla myös "laatuaikaa" silloin, kun aikuinen on oikeasti läsnä lapsen kanssa, ja selittää mitä televiossa tai netin videoissa tapahtuu. Oma tyttöni usein pyytää minua tai vaimoa vierelleen katsomaan yhden piirretyn (Iti, tuu mun kans kato ytti pii). Koskaan meillä ei lapset katso mitään sellaista, mitä emme ole itse ensin katsoneet tai mitä emme katso yhdessä hänen kanssaan. Yle areenan lastenohjelmat on ollut kovassa käytössä ja siihen meidän pienen tietokoneen käyttö on tällä hetkellä rajoittunut. Rajana meillä on 1-2 tuntia päivässä koneella/television edessä eikä aina olla ollenkaan. Kouluikään tultaessa tiedän omista ja kavereiden kokemuksesta, että koneen ääressä voi vanhempien valvomatta mennä vaikka koko päivä pois lukien vain vessa ja ruokailutauot. Pelasin kouluiässä todella paljon, mutta silti liikuntanumero oli silti 9, samoin kuin koko keskiarvo. Pelasin paljon mutta liikuin myös paljon. Luulen, että ongelmia tulee jos liikunta jäisi pelaamisen tai television tuijottelun takia vähemmälle. Maaseudulla kasvaneena oli helpompi lähteä liikkumaan kuin kaupungissa. 

Summa summarum, tietokonepelit pienille lapsille ovat mielestäni turhia ja haitallisia silloin, jos se tarkoittaa samalla, että he saavat vähemmän aikaa vanhemmiltaan. Meille ei osteta leluja siksi, että saisimme aikaa lapsilta heidän pelatessaan yksinään, vaan jotta leikkisimme niillä yhdessä lapsiemme kanssa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat