Näin sovit reilut säännöt teinin iltamenoihin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (5)

Vierailija

Antakaa nuorten käyttää vapaasti päihteitä ja yöpyä missä tykkäävät. Niin minäkin kasvatan lapseni, sillä en halua olla tylsä tiukkapipo.

Vierailija

Kun olin kersa niin vanhemmat lukivat ihan hyvää lakia. jos kotiintuloajasta lipsuttiin niin seuraavalla kerralla tullaan tuntia ennen hakemaan ja jos se ei tepsi niin niin sitä seuraavalla kerralla isi ja äiti tulevat han alkuillasta asti mukaan.

Kyllä opetti kellonkäyttöön.

Rakastan vanhempiani tästäkin syystä. Ja oli helppoa sanoa kavereille että "12 pitää olla himaas, kotijoukot uhkailee".

Vierailija

Ihan totta tunnetteko te teinejä joiden mielestä jotkut säännöt kotiin tulosta on "reiluja"? Siis: 'keskustellaan' teinin kanssa (?) mutta aikuisen tehtävähän on pitää kiinni siitä että haluaa sääntöijä jos kerran on keskustelua niistä aloittanut. Jos se teini saisi 'keskustelussa' oman mielipiteensä läpi, ei mitään sääntöjä edes olisi! Tsemppiä teille vanhemmille: ette te mitään keskustelemalla saa läpi ja teette itsenne vain naurettaviksi. Olkaa vanhempia älkääkä mitään 'kavereita' ja sanelkaa säännöt.

Ja toiseksi: älkää ottako sitä päiteiden koekäyttöä ihan niin tosissanne kuin tekisi mieli. Kannattaa miettiä mitä tuli itse koheltaneeksi teini-ikäisenä. Ei kaikkea maailmassa opi teoreettisesti, toiset asiat oppii vain kantapään kautta.

Vierailija

MOI! ITSE EN OLE VIELÄ JOUTUNUT STRESSAAMAAN ASIALLA VAIKKA NUORIMMAINEN 14 V ISOMMAT JO OMILLAAN JA OLEN MUMMO, LUOTAN TYTTÄREENI SANOMAAN MISSÄ ON MITÄ TEKEE, EIKÄ VIELÄ PETTYMYSTÄ TULLUT. SIKSIPÄ MEIDÄN KOTIINTULOAJAT ON/OLISI AINA "NOIN"AIKOJA. NIITÄ ODOTELLESSA...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat