Miksi lapsi vaatii palvelua yöllä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (7)

Vierailija

En oo ikinä jutellu lapselle yöllä, en edes vauvalle. Vaipan oon vaihtanu vain, jos on ollu pakko. Yöimetyksen ajan lapsi on nukkunu vieressä, kaikkilla yöimetys on loppunut 8-10kk iässä. Samalla oon siirtäny omaan sänkyyn. Iltapullon oon antanu n. vuoden ikäiseksi. En oo nukuttanu, oon vaan sen verran vahtinu, että pysyvät sängyssä. Ja vaatinu, että omassa sängyssä nukutaan, ei siis käydä nukkumaan sohvalle tms kuin poikkeustilanteessa. 

Kaikki lapset, lukuun ottamatta 3kk ikäistä vauvaa, nukkuvat läpi yön. Todella harvoin joku käy herättämässä yöllä tai pyrkimässä viereen. Sellaisessa tilanteessa ohjaan lapsen omaan sänkyynsä, koska meidän sänkyyn ei mahdu. 

Mutta toisaalta, meillä on hyväuniset lapset.

Vierailija

Meillä taas sellainen tilanne, että esikoinen 3 v näkee painajaisia yöllä :( suurin piirtein joka toinen yö joutuu heräämään ja käymään tytön huoneessa kun hän itkee kovasti. Joko hän näkee niitä painajaisia, tai sitten on pissahätä. Miten sellaisesta pääsee eroon? Meillä myös 1 v ,joka kylläkin nukkuu yöt kertaakaan heräämättä, ei edes siskon itkuun vaikka samassa huoneessa nukkuvatkin.

Vierailija

Unisieppari on tehokas.Toimii omalla kohdallani.Pitää työasiat poissa unista.Lapsi puolestaan palautetaan sänkyyn peitom alle ja sanotaan vain ja ainoastaan,että nyt on yö ja nyt nukutaan.Ei palveluksia,satuja,lauluja,suukkoja,höpötyksiä ym.Tämä toistetaan just niin monta kertaa kuin tarve vaatii.Lapsi väsyy ennen aikuista.Eikä mene montaa yötä,että yöt ovatkin sitten rauhallisia ja silloin nukutaan.Painajaisiin on aina joku syy.Mielenrauha on jollakin tavalla järkkynyt.Kiusaaminen,stressi...

Vierailija

OIkein oli kivoja hellanlettas-ohjeita. Mutta näissäkään ohjeissa ei koskaan kerrota, että ENTÄS jos lapsi kaikesta huolimatta kirkuu, huutaa ja raivoaa, herättää koko kerrostalon, paukuttaa seiniä ja juoksee ympäri kämppää kun pitäisi mennä omaan sänkyyn. Ei auta patjat lattialla, iltasadut, säännölliset rutiinit. Kun viereen on päästävä, niin viereen on päästävä. Siinä ei auta lahjontalakut tai mitkään, kun lapsella on TAHTO!

Jos joku antaisi oikeasti toimivan ohjeen, olisin ikionnellinen. Sellaista kun ei vaan löydy. Toiset lapset ovat vaan yksinkertaisesti niin jukuripäitä, ettei niihin auta kuin aika, ja toivo siitä että järki joskus lisääntyy.

Vierailija

no jo on julmaa.lapsi on lapsi yölläkin ,eikä ole varustettu aikuisen aivoilla.lapsi tarvitsee rakkautta juuri silloin kun hänestä tuntuu.,vain se tekee lapsesta onnellisen ja silloin lapsi nukkuu yönsä hyvin.elikkä kun lapsen mieli on rauhallinen ja hyvä nukkumaan mennessä, uni on lapsen mielestäkin tervetullut. lapsi vaistoaa vanhempien taistelumielen iltaa kohti,ja alkaa  pelkäämään sänkyyn menoa.koska siitä on aina tullut riita-asia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat