Silittely rauhoittaa isompaakin lasta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (7)

Vierailija

Hyvä artikkeli! Olen huomannut Suomeen tullessani (20 vuotta Englannissa), että suomalaiset aikuiset eivät hymyile. Todella moni aikuinen näyttää suorastaan vihaiselta. Ja mikä huolestuttavaa he tartuttavat sen myös lapsiin. Jos katsotte suomalaisia lapsia niin hekin näyttävät niin usein kiukkusilta ja vaikka heille hymyilen he eivät hymyile takaisin niinkuin muualla maailmassa! Hymyilkää hyvät ihmisen lapsille vaikka ette heitä tunne - tulee kaikille parempi olo. Hymy leviää ihmisestä toiseen ja niin leviää kiukkuinen katsekkin - miettikää ja hymyilkää!

Vierailija

Meidän lapset ovat aina pitäneet siitä, kun jompikumpi vanhemmista on hieronut selästä ja jalkoja iltaisin. Tutkitusti sairauskin helpottuu, kun sairasta silitellään. Perheissä pitäisi enemmän kosketella ja antaa hyvää oloa kaikille. Lapset kaipaavat syliä isoksi kasvettuaan ja hierominen on hyvä vastine sylittelylle.

Vierailija

Minua siliteltiin pienenä kun en saanut unta ja olin levoton se auttoi minua ja nyt aikuisiässä jos on vaikeaa saada unta  ja asiat pyörii päässä niin pyydän avomiestäni silittelemään ja heti rauhotun ja nukahdan.Töissä taas kun olen(koulunkäyntiavustaja) ja jos on levoton oppilas niin silitän selkää tai hiuksia,riippuu mistä oppilas tykkää tai jos ei se riitä niin halaus saa myös levottoman lapsen rauhouttumaan.

Vierailija

Ehdotettu on, mutta tarpeeksi väsyneenä lapsi kieltää koskemasta. Kaikille ei silittely ole se paras tapa rauhoittua. Meillä riittää, että äiti tai isä istuu sängyn vieressä ja lukee vaikka iltasadun. Lapsen ehdoilla meillä sylitellään ja silitellään. 

Vierailija

Huomasin itse ihmevaikutuksen, kun silitin koiraa ja se katsoi silmiin. "Yksinkertainen taika". Se kun itse antaa toiselle jotain, tuo hyvää mieltä myös itselle, sisällä oikein kuplii!!! Voi siis joko silittää tai olla siliteltävänä - homma toimii kuitenkin. :) Myös juttelu toisten ihmisten kanssa antaa elämän virtaa ja toivoa uuteen päivään. Hymy on kans slelainen, joka kyllä panee minut ihan sekaisin!! Ja aitous!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat