Mankuuko lapsi uimaan ilman aikuista?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (7)

Vierailija

"10–13-vuotta"

Toimittaja, mitä tuo viiva vuotta-sanan edessä tekee? 13-vuotias on yhdyssana, 13 vuotta ei!

Tarkkuutta kielioppiasoihin!

Vierailija

Nykyään on niin ylisuojeltua touhua. Jos lapsi osaa uida, niin uimaan vaan. Ja jos on matala ranta, niin ei tarvitse edes osata uida.  Itse en muista että kukaan olisi koskaan vahtinut meitä kultaisella 70-luvulla. Mentiin uimaan milloin huvitti ja mukavaa oli. Itse opin verrattain myöhään uimaan, 8-vuotiaana, mutta järvessä olin ihan pienestä asti. Jos et päästä kersaasi uimaan, niin hän oppii pelkäämään.

Nykyäitit nut haluais varmaan mennä armeijaankin poikiensa tueksi.

Vierailija

Voisinkin ehkä päästää lapseni yksin uimaan, mutta en kuitenkaan. Liian usein joudun itsekin vahtimaan toisten lapsia, koska lasten omat vanhemmat eivät heitä vahdi. En halua, että oma lapseni/nuoreni joutuisi vahtimaan rannalla noiden vastuuttomien vanhempien lapsia. Uimavalvojan työ on liian vastuullista hommaa lapsille. Voi, jospa kaikki vanhemmat valvoisivat omia lapsiaan...

Vierailija

Ensinäkin sanoisin, että uimaan voi mennä jos uimataitoa on, mutta ei jos ei lapsella ei ole käytös kohdillaan. Ja silti vaikka käytös olisi kohdillaan, se ei tarkoita mitään. Moni lapsista käyttyy huonosti ja viisveisaa säännöistä, ja se tapahtuu monesti vahempien tietämättä. Ja usein luotto lapseen onki kova vaikka asiasta ei ole tietoakaan. Ja vaikka lapsi kotona käyttäytyisinkin hyvin niin kaveriporukka muuttaa hetkessä riehumaan.

Itse työskentelen yleisellä rannalla valvojana ja monta kertaa olen nähnyt kuinka UIMATAIDOLLINEN lapsi meinaa hukkua. Useimmiten kaverin kanssa leikeissä. Joko hypitään miten sattuu tai kaveri ottaa kiinni toisesta ja toinen joutuu pinnan alle hetkeksi ja iskee paniikki.

Monissa uimaloissa onki tästä syytä ikärajat, ja se on minusta oikein. Ei ole uimavalvojan tehtävä olla lapsenvahti!

Terveisin UIMAVALVOJA

Vierailija

Samaa mieltä siitä ettei pelkkä uimataito ja ikä kerro mitään. Paljon riippuu millainen tuo uimaranta on ja meneekö tosiaan yksin vai kavereiden kanssa ja millaisten kavereiden? Millainen on lapsen luonne;täysin vastuuton joka ottaa riskejä vai maltillinen ja varovainen.

Asumme itse aivan uimarannan läheisyydessä ja lapseni on saanut käydä uimassa ystäviensä kanssa n.10 vuotiaasta lähtien ilman että aikuinen on mukana. Lapseni on maltillinen ja varovainen,hieman ehkä arkakin ja ui aina rantaviivan suuntaisesti tai sitten sen säännön mukaan että kainaloihin asti kun on vettä,uidaan rantaanpäin. Laiturilta ei myöskään lapseni uskalla hyppiä eikä ole tarviskaan. Äkkisyvällä rannalla ei uida.

Uimpatjaa en anna mukaan jos lähtee yksin tai kaverin kanssa. Vaikka lapsellani onkin fiksuja kavereita,porukassa tyhmyys voi tiivistyä enkä halua että uimapatjalla lähdetään seilailemaan pitkin järveä.

Läheisellä uimarannalla on virallinen uimavalvoja joka ei tietenkään ole kenestäkään vastuussa mutta mieluummin päästän lapseni tuolle rannalle jossa on valvoja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat