Vältä näitä mokia, kun puhut tyttäresi kanssa kuukautisista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (4)

Vierailija

Just just. Äitini puhui mulle ajoissa kuukautisista ja oli iloinen kun mulle alkoi, vaikka se iski kauppareissulla autossa istuessa veljieni kanssa takapenkillä. Siitä ei kuulutettu kenellekään. Serkulle kävi vielä nolommin. Juhlatilaisuudessa oli valkoinen hame ja tauolla näkyi voimakasta  punaista takapuolessa kun nousi seisomaan ja ihmetteli tahmeutta. Hups, kyllä muutkin näki (miehet naiset nuoret ja lapset) Äidilleen eivät tainneet sanoa, mutta isälleen, isä ei osanut auttaa ,mutta suvun naiset sitten jelppasivat. Omat lapset sanovat YÄK, kun  näkevät äidillä verisen siteen. Olen jo hieman kertonut aiheesta heille, silloin kun olivat 7- ja 5-v, nyt ovat vuoden vanhempia. Tottakai heitä kiinnostaa tyttöjen jutut, joskus äidinkin. ;)  Yritän itse muistaa, miltä silloin tuntui, niin suunnilleen samalla tavalla lapsistani varmaan tuntuisi... sen mukaan keskustellaan kuin heitä kiinnostaa ja ymmärtävät.

Vierailija

ehkä se valaistus kannattaa aloittaa jo ennen teini ikää! Meillä molemmat tyttäret ovat nähneet ja kyselleet kuukautisistani ( 3 ja 4 v) ja heille on selitetty lapsen tasolla mitä ne tarkoittavat ja kerrottu että heillekin semmoiset tulee jossain vaiheessa kasvua. Heille se ei olekaan outoa sillä lapsille moni asia on luonnollinen kunhan siitä puhutaan luonnollisesti, ja mikä sen luonnollisempaa ku kuutautiset naisella!? Tietävätpähän tytöt mitä tulevaisuus tuo tullessaan!

Vierailija

Mun äiti oli asiasta etukäteen täysin hiljaa, elettiin niukin naukin 80 luvun alkua. Kuukautiseni alkoivat ennen kun täytin 11v ja olivat jo joitain kertoja olleet, ennen kuin äitini alkoi näistä kuin suurena kirouksena puhumaan, joka ei koskisi siis kaikkia (???)  Olin pitkään siinä luulossa, että vain mulla jostain syystä oli ne. Vaivihkaa hän pari kertaa laitti sidepaketin sukkalaatikkooni piiloon. Hyvin nopeasti niiden laitto kuitenkin loppui, ja hän ei asiaan enään puuttunut. Ostohetkeni kaupasta olivat järkyttävän noloja ja raha-asiatkin huoletti.

Vierailija

Hahah, olen itse 20 eikä äitini ole koskaan yrittänyt puhua minulle kuukautisista. Kerran ollessani varmaan jotain 16v, kysyi nolosti että tarviitko sä jo näitä, sidepaketti kädessään, ja näytti mistä kaapista niitä löytyy. :D Mutta eipä kyllä koskaan ole haitannut ettei niistä tai muistakaan vastaavista asioista vanhempien kanssa puhuttu, enkä ymmärrä miksi olisi pitänyt. Kyllä minä osasin itse hankkia tietoa, jos sitä jostakin tarvitsi. Tokikaan kaikki eivät osaa edes aikuisinakaan, joten ei varmasti kaikki teinitkään osaa..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat