Pojallani ei ole ystäviä koulussa – mikä avuksi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (3)

Vierailija

Opettajan pitäisi vähän keskustella muiden opettajien kanssa, josko rinnakkaisluokilla olisi sarjakuvista, autoista ja tietokonepeleistä kiinnostuneita poikia, niin siirtäisin lapseni sinne luokalle ja voisi aloittaa puhtaalta pöydältä, mutta ei kuitenkaan vieraassa koulussa tai muita lapsiakin luultavasti välitunneilla ym jo nähnyt. Ei riitä, että on kavereita muilta luokilta tai koulun ulkopuolelta, on todella tärkeää saada niitä juuri myös omalta luokalta.

Vierailija

Jannan vastaus on todella hyvä! Oma poikani oli pitkään minun mielestäni aika lailla ilman läheistä ystävää/ystäviä. Häntä tilanne ei haitannut. Hän on itsekseen viihtyvää sorttia. Nyttemmin hänellä on kyllä kavereita, joiden kanssa on välillä aktiivista yhdessä tekemistä ja taas pidempiä taukoja. Hänestä tilanne on hyvä, ja niinpä minä olen samaa mieltä. Mitään säännöllistä harrastusta poikani ei halua, kaikenlaista olen ehdottanut ja nuorempana häntä joissakin puolipakolla käytin, kun ajattelin että pitäähän lapsella harrastus olla. Ei kaikilla tarvitse olla. poikani on nyt 10-vuotias.

Vierailija

Meillä on kohta 10-vuotias tytär ,jolla myös kaverisuhteiden saannissa. Hän on luonteeltaan myös arka ,mutta vahvasti musikaalinen. Käy tanssitunnilla ja kotona tanssii paljon musiikin mukana.  Meidän ongelma on se , että en saakontakteja vihtiläisiin perheisiin,eivät tervehdi eikä juttukaan lähde luistamaan,joten miten niitä klavereita kutsutaan kyläilemään ,jos vanhemmat eivät tule piiruakaan vastaan. Syynä on kaiketi mieheni vakava mielisairaus ja perheemme leimaantuminen sen myötä . Lapsi on ainakin vielä psyykeltään terve ,iloinen ja hyvätapainen

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat