Kurittaminen väheni, silti moni tukistaa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (4)

Vierailija

Ajat ovat todella muuttuneet. Omassa lapsuudessani 60-luvulla käytännössä joka kakara sai meidän kerrostalossamme joskus selkäänsä. Enkä varttunut missään slummissa enkä muutenkaan mitenkään poikkeavassa ympäristössä. Nyt mennään käräjille jo tukkapöllystäkin. En ole koskaan lyönyt lapsiani. Olen saanut pienenä remmiä enkä tykännyt siitä. Olen kuitenkin sitä mieltä että hallittu pieni ruumillinen kurituskin on parempi kuin antaa lapsen kasvaa pellossa. Sellaisessa varttuneita aikuisia valitettavasti näkee turhan usein.

Joka kutsuu vapaaksi kasvastukseksi sitä ettei aseteta mitään rajoja lapselle ei edes tiedä mitä käsite tarkoittaa. Käytännössä vapaa kasvatus on kuitenkin jonkilainen rousseaulainen ideaali jota ei kovin paljon pysty noudattamaan. Vain niin pitkälle kuin aikaa, tietoa ja ymmärrystä piisaa.

Vierailija

Rankaisemiseen on muitakin keinoja kuin ruumiillinen kuritus. Esimerkiksi lapsen voi laittaa jäähylle miettimään tekosiaan. Sen jälkeen kertoa miksi häntä rangaistiin. Näin lapsi oppii mikä on väärin ilman väkivallan käyttöä. Lapset tarvitsevat rajoja.

Vierailija

itse olen syntynyt -87 ja kyllä meillä on luunappeja annettu ja tukistettu jos on tarve ollu ja ei jälkikäteen oo haitannu yhtää!! ja se ei kyllä mitään hirveetä kuritusta ole ja toimii paremmin ku nämä monet nykyajan lässynlää kasvatusmenetelmät-.- sen ymmärrän et ei enää kuitenkaa vyöllä hakata per*eelle et joku raja siinäki mut pikku luunappi ohtaan niin onpa kauheeta..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat