Anoppi ihmetteli miksen ota alkoholia vaikka olen raskaana

Vierailija

Olen raskaana viikolla 10 ja viikonloppuna kävimme kertomassa tämän ilouutisen miehen vanhemmille. Etukäteen kuvittelin päällepäsmäröivän anoppini hysteerisenä kieltävän minulta jatkossa hiusten värjäämiset ym., josta saattaa vähänkään elimistöön jotain imeytyä. Sen sijaan anoppi totesi, että tätä täytyy nyt hiukan juhlistaa ja haki glögiä. Vuosien varrella olen huomannut, että anopin tarjoamat glögit eivät ole ihan miedoimmasta päästä, joten ennen maistamista kysyin, että eihän täällä ole seassa mitään. Anoppi naurahti, että ei siellä mitään ole. Jostain syystä en uskonut ja varmistin, että eihän täällä varmasti ole mitään alkoholia mukana. Anoppi siihen, että on siellä vähän (anopin vähän on aika paljon). Vastasin hänelle että sitten en voi tätä juoda. Anoppi ihmetteli, miksen ota. Yli 30 vuotta sitten kun hän oli sairaalassa raskauden loppuajan, hänelle tuotiin konjakkia. Menin niin hämilleni tilanteessa, etten osannut edes perustella, miksen sitä nyt juo, sillä kuvittelin anopin ymmärtävän. "Kyllä sinä nyt sen voit ottaa, etkö tosiaan uskalla" (ja naurua perään). Ehkä asia oli toisin silloin yli 30 vuotta sitten ja ehkä alkoholin vaikutusta kehittyvään vauvaan on tutkittu sen jälkeen! V**utti suoraan sanoen!

Kun pääsimme ruokapöytään, anoppi kysyi, otanko punaviiniä. Olin taas yhtä ihmeissäni ja vastasin, että no en todellakaan ota. Taas anoppi ihmetteli ja nauroi "voi etkö mitään uskalla ottaa!". Hänen ensimmäinen lapsenlapsensa kehittyy sisälläni ja muori tarjoaa minulle alkoholia! Jos vielä joudun perustella hänelle tästä aiheesta, räjähdän varmasti totaalisesti. Anoppi on aina neuvomassa ja vain hän on aina oikeassa. Otan ensi kerralla neuvolasta saamani esitteen mukaan, jossa kerrotaan alkoholin riskeistä sikiöön ja lyön sen hänelle käteen.

Ei tulisi yhtään yllätyksenä, vaikka anoppi väittäisi minulle olevan alkoholitonta eikä se sitä oikeasti olisi. Huomaan sen kyllä ja siitäkös vasta riita saataisiin aikaan! Anoppini on ylihuolehtivainen ja neuvoo aina joka asiassa, mutta tässä asiassa hän yllätti aivan täysin. Onko anoppini tosiaan näin idiootti...! Argh!

Kommentit (3)

Vierailija

Uutinen oli anopille mieluinen, mutta ei vaan tajua, että asioita ei hoideta tänä päivänä samalla tavalla kuin 30 vuotta sitten. Eikä hän ikinä usko mitä minä sanon, jos olen hänen kanssaan eri mieltä. Uskoo vasta, kun itse sen jostain lukee. Tämän takia vien hänelle esitteen asiasta ensi kerralla, kun tuntuu tarvitsevan sitä enemmän kuin minä.

ap

Vierailija

Ehkäpä anoppi testasi ja tulee testaamaan sinua jatkossakin tämän alkoholiasian suhteen, niin kuin monen muunkin asian suhteen. Varsinkin, jos hän on kerta ylihuolehtivainen ja aina valmiina antamaan neuvoja joka asiassa! Varo vaan! Kokemusta taitaa allekirjoittaneella olla samantyyppisestä anopista... Sitten lapsen synnyttyä voikin aloittaa ne perättömien lastenilmoitusten tekemisen ja kaiken muun kiusanteon, jos et tee niin kuin anoppi tahtoo ja, vaikka tekisitkin, niin olet tietämättäsi tehnyt tälle kaksinaamaiselle anopille jotain pahaa/väärää tai jättänyt jotain tekemättä. Olet tainnut ensinnäkin viedä hänen poikansa ja pamahtaa vielä paksuksi! Ja sekös häntä suututtaa, kun olet vielä kaiken kukkuraksi häntä kauniimpi ja nuorempi ja kaikessa parempi! Jätä anoppi omaan arvoonsa, nauti miehestäsi, raskaudestasi, ajatuksesta tulevasta vauvasta ja elämästä! Ja kaikesta muustakin, mitä teillä on! 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat