Miksi lapset eivät syö lautastaan tyhjäksi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (6)

Vierailija

Söivät käskettäessä lautasen tyhjäksi kotona ja koulussa, tietäessään seuraamukset ruuan pilkkaamisesta sekä opettajan ja vanhempien vastustamisesta. Näin siis oli siihen aikaan, kun kasvatus vielä oli olemassa.

Vierailija

Kutsutte sitä kasvatukseksi, mutta se oli sarja ihmisoikeuksien loukkauksia. Ymmärrettäviä sellaisia, koska loukkaajat olivat itse joutuneet vastaavien loukkauksien kohteiksi, ja heidän lapsudessaan maailma oli toisenlainen. Mutta eivät millään tapaa hyväksyttäviä. Säälin loukkaajia ja tunnen myötätuntoa kun ajattelen miten heitä kohdeltiin - mutta halveksun sitä miten he kohtelivat omia lapsiaan. Vahingon kierrättäminen tekee maailmasta pahan.

Vierailija

Siksi, koska niiden vanhemmat ovat saamattomia lusmuja, joilla ei ole mitään auktoriteettia, tavoitteita tai kiinnostusta kasvattaa lapsiaan. Sitten ihmetellään miksei lapsi opi vaikka joka ilta tuntikausia valitetaan lapsen tekemisistä sosiaalisessa mediassa.

Vierailija

Koska lapsi paattaa kuinka paljon syo. Vanhempi paattaa mita syodaan ja milloin syodaan. Ruokailusta on tehty ihme ongelma nykypaivana. Aitini ja sittemmin oma periaatteeni on ollut etta "jos et syo niin saastyy". Mutta vaihtoehtoisia ruokalajeja tai valipaloja ei tarjoiltu.

Vierailija

"Selvisi, että jos vanhemmat eivät olleet paikalla, keskimääräinen lapsi söi ainoastaan 60 % lautasellaan olevasta ruoasta, vaikka olisi annostellut ruokansa itse."

Jos lapsi itse annostelee ruokansa, kyllä se silloin tulee syödä ihan kokonaan. Tässä ei ole kyse mistään ihmisoikeusloukkauksista.

Lapsia saa nytkin kieltää ihan jatkuvasti ottamasta kokonaista leipäpalaa, täyttämättä lautastaan kukkuroille, jne, kun kokemuksesta tietää, että nälkä loppuu viimeistään puolessavälissä. Aina saa toki santsata jos on nälkä, mutta sitä ei pidä koskaan sallia, että ahnehditaan lautaselle aivan liikaa jä jätetään puolet.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat