Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

joulumurheita ja miehen suvun joululahjoja

Vierailija

hei. antakaa neuvoja. ollaan kolmissa kymmenissä pariskunta, ei vielä lapsia. yhdessä vajaa 2 vuotta. miehellä iso perhe jonka luona viettää aina joulunsa, "ylikaupalliseen" tapaan. paketteja per henkilö useita kymmeniä, vaikka joukon nuorin on jo lähes täysi-ikäinen. mikään muu joulunviettotapa ei tule kuulemma kuuloonkaan, ei minun perheeni luokse lähteminen tai joulu kahdestaan. menen siis yksin ja hän yksin. toiveissani tietenkin olisi ollut yhteinen joulu. nyt vääntö on sitten lahjoista hänen perheelleen. ajattelin joulukukka-asetelmaa ja yhdelle siskolleen henkilökohtaista pientä lahjaa minulta, hän on minulle läheisin. mies haluaa ostaa kaikille paketit erikseen, isälleen, äidilleen, sisaruksilleen ja sisarusten kumppaneille. en ymmärrä, miksei pariskunnille voi ostaa lahjaa pariskunnittain tai miksi minunkin olisi kaikkiin osasllistuttava, enhän ole kaukana asuvien sisarustensa puolisoitakaan nähnyt kuin n. 2 kertaa. itse en ole pyytänyt häntä osallistumaan lahjoihin minun perheelle tai vanhemmilleni, tuskin edes kukkaa muistaa laittaa ellen muistuta ja siitähän se poru tulee. muilla samanlaisia tuskia? pelottaa jo valmiiksi mitä sitten olisi jouluisin edessä, jos saisimme lapsen. luultavasti olisin pakotettu istumaan joka joulun hänen perheensä luona lapsineni suru sydämessäni siitä ettei omat vanhempani näe lasteni jouluriemua mieheni ollessa joulunviettopaikastaan ehdoton. ...

Kommentit (2)

Vierailija

Vaikka joka toinen joulu toisessa vuorosysteemillä. Mutta jos mies on noin ehdoton omissa tavoissaan eikä jousta ollenkaan, niin harkitsisin pitkään koko suhdetta.

Ja naurettavia nuo lahjavaatimukset! Kuulostaa kovin samanlaiselta kuin oman mieheni perheen meininki, en ole lähtenyt siihen mukaan. Ostan jotain jos ostan, mutten väkisin kaikille, enkä varsinkaan joillekin tuntemattomille puolisoille.

Vierailija

Hankit jatkossakin mitä haluat ja kenelle haluat, miehesi saa miettiä ja hankkia loput. Onhan se ikävää jos joulunviettotavat kovastikin eroavat toisistaan, mutta eiköhän vuosien saatossa hioudu lähemmäksi toisiaan! Hyvää joulua!

Uusimmat

Suosituimmat