Opiskelijat? missä välissä ehditte tehdä kotityöt? lastenkin kanssa pitäis olla mut koulu

Vierailija

tehtäviä on niin pirusti et kaikki illat menee koneella, lasten kanssa yritän olla 17-19, klo 20 menevät nukkumaan ja sitten alan heti tekemään koulutehtäviä/lukemaan tentteihin

nytkin meillä on just ennen joulua ollut 2 isoa tehtävää ja 4 tenttiä

aikaa ei jää siivoamiseen, nopeasti yritän ruokaa laittaa, jotain helppotekoista, että kerkii lastenkin kanssa olemaan.

Kommentit (5)

Vierailija

Minulla 4 lasta ja valmistuin juuri luokanopettajaksi tänä syksynä. 4 vuotta opiskelin työn ohessa ja hoidin siinä sivussa vielä perheen ja kodinkin. Toki minulla mieskin on, mutta hän teki vieläkin pidempiä päiviä kuin minä.

Ei se missään nimessä helppoa ollut, mutta kunnialla selvittiin ja nyt saan nauttia lyhyistä työpäivistä ja pitkistä lomista lasteni kanssa. :)

Vierailija

Itsekin opiskelen ja arki-illat teen kotitöitä ja olen lasten kanssa/lepäilen. Viikonloppuisin istuksin koneella tekemässä kouluhommia ja mies ottaa enemmän vastuuta lapsista/kodista. Yhteistyöllä miehen kanssa homma sujuu ja sovitaan aina miten pitkään tarvitsen työskentelyrauhaa. Koulutehtäviä täytyy ryhtyä tekemään tarpeeksi ajoissa niin on helpompi sovitella aikatauluja.

Vierailija

mutta opetelkaa hyvät naiset organisoimaan.

Minä olen kahden lapsen yh, opiskelen ja käyn töissä. Koti on joskus sekaisin, ruuaksi syödään joskus eineksiä mutta useammin aikaisemmin pakastettuja ruokia. Silti lapsilla on ruokaa ja puhtaita vaatteita ja ehdin jopa olemaan heidän kanssaan, kouluhommat tulee hoidettua eikä työtkään kärsi. Vapaa-aikaa ei sitten tosin olekaan, mutta ei tämä vaihe loputtomiin kestä.

Ottakaa lapset mukaan kotitöiden tekemiseen (oppivat samalla kodin töitä), tehkää kotityöt viikonloppuisin ja hyväksykää se, että paikat voivat joskus olla vähän sekaisin / esim. imurointi on tekemättä. Tai pyytäkää niitä miehiänne siivoamaan.

Vierailija

kuin yhteensä korkeintaan pari tuntia kotihommiin.. Imuroimiseen 25minuutti/kerran viikko. Sen ehtii siis hyvibn tehdä jonain iltana tai vapaahetkenä vaikka lauantaina. Pyykit ja tiskit jne menee siinä iltaisin muun ohessa.

Kaikki muu aika kun jaksaa menee kouluhommiin ja muihin juttuihin... Miten nyt jaksaakaan töiden jälkeen.

Vierailija

tärkeysjärjestyksen. Ensin tulee lapset, kotihommat, oma aika ja lepo, sitten kouluhommat. Jos jotain en ehdi tehdä niin sitten en ehdi. Teen sen kun on paremmin aikaa. Ja aloitan aina heti, lapsien kanssa tulee aina jotain odottamatonta (sairasteluja tms.).

Kannattaa ihan oikeasti miettiä mikä on tärkeintä. Ihminen ei vaan ehdi kaikkea. Millaiset muistot haluat jättää siitä ajasta kun lapset olivat pieniä?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat