Mikälaisia teidän lasten päiväkotiryhmien LTOt ovat?

Vierailija

Mua ärsyttää meidän lapsen nykyinen ihan järjettömästi. Se lässyttää mullekin ihan kuin lapselle, jostain ihan itsestäänselvästä asiasta. Oon ihan fiksu, 34 v esimiesasemassa työskentelevä, sivistynyt ja opiskellut ihminen, ja lapsi on kaikin puolin hoidettu moitteettomasti. Kai se on sen tapa puhua, mutta mua alkoi nyt ärsyttään koko tyyppi, kun se puhui mulle kuin jollekin pikkulapselle. Se on aika nuori, eikä itsellään ole lapsia.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

episodi sen takia, että tää lto on uusi, ja olin ollut kovin tykästynyt häneen, oli jotenkin niin ihanan innokas, että keksi kaikkia kivoja juttuja lapsille. Edellinen lto oli ollut sellainen seinille tuijottelija, joka ei jaksanut enää innostua mistään. Mut nyt meni jotenkin häneltä kasvot mun silmissä, jos tajuatte mitä tarkoitatte. Onneks on kuitenkin kivat hoitajat, joiden kanssa voi keskustella niin kuin aikuiset aikuisten kanssa. - ap -

Vierailija

niin se lto oli kyllä silti oikeassa. Kyllä se harjoittelu täytyy kotona pääsääntöisesti tehdä. Kyllä kai sinäkin akuisena ihmisenä käsitit, että tuollainen asia vaatii yhteistyötä. Kun päiväkodista on ehdotettu, että sovittaisko, että aloitetaan yövaipan pois kokeilu, niin et kai tosissasi kuvittele, että he siellä opettavat sinun lapsesi pois yövaipasta, kun sinä jatkat kotona samaan malliin...

Hmm... tätä kai tuo ylempi lto tarkoitti, että kaikki tarvii näköjään rautalangasta vääntää, että tulee ymmärretyksi

Vierailija

Jotkut henkilöt vain puhuu lässyttämällä, vääntämällä kaiken rautalangasta. Yksinkertaisia tapauksia, mutta pakko kestää. Mua ärsyttää nämä tyhjänpäiväiset alustushöpinät, kun menis suoraan asiaan, minuutin juttuun ei menisi 5 minuuttia.

Vierailija

sanoit sille opelle että itsehän te siel pk.ssa sitä ehdotitte. Mikäli sanoit, niin tää lto on se jolle pitäs rautalangasta vääntää!!

oot kyl niin oikeessa sen yökuivuuden kanssa...ei tartte olla edes lto että sen tietää.

Vierailija

pointti missä se meni metsään, on että hän ilmoitti että heille voi tulla yöksi ilman vaippaa sitten kun on kuiva. Vaikka itse olivat ensin ehdottaneet että he kokeilevat jättää vaipan pois... Toinen pyytää että saavat jättää vaipan pois ja sitten lto tulee lässyttämään että vaipan saa jättää pois vasta kun lapsi on täysin kuiva. Että ei päiväkodissa voida kaikkia lakanoita aina pestä. - ap -

Vierailija

että päiväkodista kysyttiin, saako lapselta ottaa yövaipan pois. Lapsi on vuorohoidossa. Totta kai sanoin, että saa, en kai ala vastaankaan väittämään. N. kuukauden kuluttua todettiin, että lapsi ei ole kypsä yövaipan poisjättämiseen, oli kastellut joka yö. Olisin voinut kertoa sen heille ilman kokeiluakin, mutta ajattelin, että jos välttämättä haluavat kokeilla, niin siitä vain, voihan se olla että lapsi onkin kyspä sille ja siitä seuraa se, että "alkaa" yökuivaksi.

No sitten kuukauden päästä eräs hoitaja totesi muitta mutkitta, että ei kannata olla vielä ilman, että palataan yövaippaan, johon totesin että ok, tuon taas paketin. Ja se siitä.

No sitten lto juoksee perääni ja alkaa lässyttämään, että kato kun tää reenauspuoli pitäisi tehdä siellä kotona ja sitten vasta kun lapsi on kuiva niin voidaan päiväkodissa jättää vaippa pois. Että ei päiväkodissa tällaista reenailla, vaan että se reenauspuoli kuuluu sinne kotiin, että kato sitä reenauspuolta pitäisi siellä kotona nimenomaan tehdä eikä täällä päiväkodissa.... Ihan kuin olisin heitä vaatinut jättään sen vaipan pois, sehän oli nimenomaan päiväkodin aloitteesta että jätetään pois ja kokeillaan. Niin monet kerrat olen kotona kokeillut että tiesin jo etukäteen että ei tule onnistumaan. Ja tuo yökuivuushan ei ole mistään "reenailuista" kiinni, vaan ihan muusta. Sitähän ei tuo lto tuntunut edes tietävän. Mutta miks sen piti lässyttää kuin lapselle, ja hokea samaa juttua monta kertaa, miksi ihmeessä itse sitä edes pyysivät sitten? Varmaan 5 min kuuntelin koko lapsilauman edessä tuota lässytystä.

Juttelin jo hoitajien kanssa asiasta, heillä tuntuu olevan homma hanskassa tässä ryhmässä enemmän kuin lto:lla.

Ärsyttää vaan itseä, kun meni jotenkin kasvot siltä lto:lta mun silmissä, en oikein pidä sitä enää minään. Onneks on hyvät hoitajat ja johtaja, joiden kanssa keskustelu sujuu ja ollaan molemmat samalla, aikuisella aaltopituudella.- ap-

Vierailija

väännettävä rautalangasta. Vaikka kuinka selkeästi asian ilmaisisi niin aina joku käsittää asian väärin tai ei osaa huomioida itsestään selvää asiaa. Siksi kaikki on väännettävä rautalangasta.

t:lto

Vierailija

On myös, kuten ap:n tapauksessa, nuori eikä hänelläkään ole lapsia, mutta meidän kasvatusnäkemyksemme menevät täysin yksiin:

hän on tosi tiukka kurinpitäjä, mutta hassuttelee lasten kanssa ja arvostaa heitä, eikä pidä vauvoina tai "puolijärkisinä".

Vanhemman lapsen eskariope on vanhempi ja jo mummu, sopivan tiukka mutta äärettömän sydämellinen.

Molemmissa ryhmissä myös hoitajat ja vielä pk:n johtajakin ovat samaa maata - olemme tosi onnekkaita heistä!

Vierailija

mutta en todellakaan tiedä kuka on tarhassamme lto ja kuka mikäkin..... Pomon toki erotan, mutta eivätpä muut ole titteleitään esitelleet

Vierailija

aseman sen takia, että se kertoo jotain mm. ihmisen sivistystasosa. Ehkä jollekin pitää lässyttää ja vääntää rautalangasta, jollekin, jolla ei ole kykyä/halua hankkia koulutusta/tietoa mm. lapsen hoidosta ja kasvatuksesta. Esim. juuri siitä, että yökuivaksi oppiminen ei ole mistään reenailusta kiinni. Se, että ihminen on esimiesasemassa, kertoo siitä, että on lukenut ja opiskellut, ja on kykyä mahdollisesti hankkia tietoa myös muista asioista. Kuten myös perehtyä lapsen kehitykseen ja sen kaareen, ja ymmärtää itsekin siitä jotain. Leuhkia ei ollut tarkoitus, vaan vähän valottaa taustoja. - ap -

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat