Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsenne sanoisi uskovansa Jeesukseen, niin

Vierailija

päästäisitkö hänet joulukirkkoon? Siis jos itse olisit fanaattinen ateisti.

Kommentit (5)

Vierailija

Samoin kuten edellä, minäkin uskon tuon kuuluvan suomalaiseen kulttuuriin.

Ja kyllä lapseni saa minun puolestani uskoa mihin haluaa (uskoohan hän joulupukkiinkin) mutta kyllä hirvittää että hän joskus voisi tulla ja kertoa että "uskoo Jeesukseen" (iässä jolloin enää uskota edes Joulupukkiin).

Vierailija

mutta koska olen vaan ihan tavallinen ateisti, niin päästän. Itse asiassa en vielä tiedä meneekö poika kirkkoon maanantaina. Sanoin opelle, että mieluummin ei, jos vaan joku muukin jää koululle (oletin että koko ET-ryhmä jäisi, mutta ilmeisesti ei?!). Mutta koska poika ei tahdo jäädä koululle jonkun open kanssa kahdestaan, niin voi mennä kirkkoon muiden mukana tarvittaessa. Itse ei siis tahtoisi mennä. Keväällä tahtoi mennä katsomaan kun koulun kuoro laului kirkossa, ja tietenkin sai mennä.

Vierailija

Meillä lapset saavat käydä koulun mukana kirkossa vaikka heidät kasvatetaan muslimeiksi. Miksi näin: Koska Jeesus on myös yksi profeetoista. Meidän näkemyksemme asiasta on se, että esim. joulukirkko on ennemmän suomalainen perinne, ei uskonnon harjoittamista, lisäksi lapsemme oppivat näin kunnioittamaan myös kristittyjen tapoja.

Ja jopa ateistin voisi kuvitella uskovan Jeesukseen historiallisena henkilönä, vaikkei häneen uskoisi Jumalan poikana (tätä en kyllä usko itsekkään).

Vierailija

annoin lapsen mennä päiväkodin kanssa joulukirkkoon ja katsomaan Tiernapoikia, mutta muut uskonnolliset asiat olen kieltänyt.

Joulukirkko ja Tiernapojat ovat (minusta) Suomalaista joulukulttuuria.

Jos lapseni sanoisi, että uskoo Jeesukseen, olisin kauhuissani...

Vierailija

Päästäisin lapsen joulukirkkoon. Usko on hänen henkilökohtainen valintansa.

Itse olen entinen (aktiivinen) seurakuntanuori. Nykyään ateisti (mutten fanaattinen), menetin vain uskoni.

Uusimmat

Suosituimmat