hcg:n hidas nousu, km, APUA

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla oli spontaani keskenmeno 17.10 rv 7+3. Ultrassa viikon päästä kohtu näytti tyhjentyneen. Parin viikon päästä tein nega testin. 30 päivän päästä sain roskishaamun, joka vahvistui tavalliseksi haamuksi. kp 41 alkoi vuoto joka kesti 5 päivää ja oli hiukka niukempi kuin keskiverto kuukautiseni. Vuodosta pari viikkoa testasin haamun. Kävin verikokeessa ja hcg oli 34. 4:n päivän päästä 64. Ja 5 päivää siitä 97. Tulehdusarvot ok. Lääkäriltä sain lähetteen polille ultraan, mut sinne pääsen vasta 7.1. Oikeaa kylkeä ja munasarjaa välillä vihloo, mut ei kovaa. Onko kellään ollut vastaavaa? Inhottavaa odotella ultraa, kun ei tiedä mistä on kyse.

nau kp24/30

Kommentit (5)

Vierailija

No hyvä, ettei ainakaan ollut kohdunulkoinen, mutta harmi tietty ettei ollut mitään iloistakaan. Toivottavasti tulet pian uudelleen raskaaksi ja kyytiläinen tarraa matkaan 9 kuukaudeksi! :)

Vierailija

Raskautta ei ollut kohdussa eikä ulkopuolellakaan. Iso kysta oli oikeassa munasarjassa, mutta ei näyttänyt pahanlaatuiselta. Ei siis ihme et on ollut kylki kipee. Hcg:n nostajaks ei löytynyt muuta syytä kuin tuo kysta, mutta pieni kaiku jossain oli. Sain varmuuden vuoks päivystyslähetteen paikalliselle polille, jos tulee kovia kipuja. Nyt voi ainakin rauhallisemmin mielin ootella sitä tammikuun poliaikaa.

Vierailija

Oon nyt vieraalla paikkakunnalla joulunvietossa, joten polille en pääse. Oon kyllä aatellut huomenna yrittää saada yksityiseltä gyneltä aikaa ennen joulua.

nau

Vierailija

Pahoittelut keskenmenosta! :(

Sinuna ottaisin uudelleen yhteyttä lääkäriin ja pyytäisin päästä tuohon ultraan aiemmin. Kertomasi perusteella voi kohdunulkoinen raskauskin olla mahdollinen. Siinä tyypillisesti hcg nousee hitaasti. Joskus voi tulla lievää kipuilua edeltävästi, mutta voipa käydä niinkin, että eka oire on kova kipu kun munatorvi repeää. Ihmettelen, että lääkäri ei laittanut lähetettä päivystyksenä...

Mun kohdunulkoisessa raskaudessa hcg nousi ensin huonosti, sitten hyvin, eikä kohdunulkoista alkuun mietitty. Hinguin kuitenkin ultraan jo aikaisin, sillä oli vähän epämääräistä alavatsakipua ja pientä vuotoa. Ja kohdun ulkopuolellehan se alkio sitten oli kiinnittynyt ja homma päätyi päivystyksenä leikkauspöydälle...

Jos et nyt saisi lähetettä kiirehdittyä, niin hakeuudu päivystykseen, jos sulle tulee äkillinen voimakas alavatsakipu tai hartiakipua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat