Sivut

Kommentit (64)

En usko että talon, tai meidän tapauksessamme tilan arvo laskee. Asumme maaseudulla, kahden hehtaarin tontilla missä ihan mukavan kokoista sekapuustoa 1.5 hehtaarin verran. Puuston arvohan nousee, ja saamme sieltä myös tarpeet tuleviin remontteihin. Talomme on 1940 rakennettu hirsitalo, hyvässä kunnossa ja pieteetillä hoidettu.

Maksoimme talosta 55 000€. Tuosta tuskin arvo tippuu mitenkään hurjasti. Tilaan kuuluu rantaoikeus, vesistöjä muutenkin lähistöllä.

Onneksi lähdimme Espoosta maalle. Voisin kuvitella että olisimme huolissamme arvonlaskusta jos olisimme ostaneet osakkeen hintaan 200 000€. Sitäkin harkitsimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Että talojen hinnat voi laskea niin ja niin paljon. No joo, mutta mitä tässä sitten pitäisi tehdä? Venailla kymmenen vuotta rivarissa, kun on varaa okt:oon näilläkin hinnoilla? Kun haluaa asua okt:ssa? Nyt kun lapset on pieniä?

Hintatason lasku ei tunnu yhtikäs miltään, sillä ei ole mitään mihin verrata kun asunto on uniikki emmekä itse ole sitä myymässä. Ei aavistustakaan onko sen hinta laskenut, noussut vai pysynyt ennallaan. Täällä kotona me asustellaan ihan niin kuin normaalistikin.

vuosikymmenet ja asuntojen hinnat ei koskaan palaa v. 2007-2008 tasolle.

Hinnat saattavat laskea jopa -50-70 % vrt. Japani, jossa on samatapainen väestöjakauma kuin Suomessa. Huoltosuhde vanhukset/työikäiset (ne jotka saavat pitää työnsä) ja sen tuomat seuraukset ovat meilläkin kohta arkipäivää.

Ette te usko.

Lainaa on 22% talon ostohinnasta, joten vakuudet varmaan riittävät, ja meillä on hyvät julkisen sektorin virat molemmilla. Eikä ole autolainoja eikä muita.

Mutta talo on nyt niin iso, ja niin hyvällä sijainnilla, että parempaa en voisi keksiä, joten itse emme ainakaan haluaisi enää vaihtaa tätä.

Ei olla myymässä kotiamme ja ollaan ostettu se jo sen verran aikaa sitten että vielä saa hinnat laskea että oltaisiin sen aikaisissa hinnoissa.

Tää on ostettu meille jos nyt ei ihan loppuelämän kodiksi, niin monen vuoden kodiksi kuitenkin.

Myydään ehkä siinä vaiheessa pois, kun lapset ovat muuttaneet ja/tai ei enää jakseta tehdä pihatöitä.

Tän talon arvo tulee varmasti vielä jossain vaiheesssa nousemaan näiden vuosien aikana. Mä uskon että moni ajattelee samoin, tai ainakin ne jotka eivät ole mitään sijoitusasuntoa hankkineet.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat