Millä pääsisin itsekkyydestä eroon?

Vierailija

Tulisiko minusta terveempi, rauhallisempi ihminen sillä keinoin? Mikä on tervettä itsekkyyttä?

Pohdiskelee yksi näin joulun alla....

Kommentit (12)

Vierailija

Linkolaa en tässä ajatellut ollenkaan. Darwinismistä en tiedä mitään. Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoitat?

Lainaus:

oletko linkolalainen?uskotko darwinismiin 2000-luvulla?

Vierailija

tulisiko susta rauhallisempi, mutta mukavampi ainakin :)

Itse olen aika epäitsekäs ja on täytynyt opetella tervettä itsekkyyttä.

Se on mielestäni sitä, että voi välillä ajatella ihan itseäänkin. Itse aina ostan vaatteita lapsille, enkä itselle vaikka niitä tarvitsisin. Mietin aina miten voin ilahduttaa muita, vaikka välillä voisi ilahduttaa ihan itseäänkin. Joka asiaan ei tarvitse suostua.

Mutta kyllä mussa edelleen on halu tehdä hyvää saamatta siitä mitään vastalahjaksi. Olen ollut sellainen lapsesta saakka, eikä kyseessä ole mielistely, sellaisesta en tykkää itsekään.

Miksi mkoet että olisit itsekäs ihminen?

Vierailija

voiko siinäkin ajatella olevansa jotenkin parempi ihminen, "katsokaa mua, mä uhraudun". Kai oikeasti vilpittömillä ihmisillä on joku muu motiivi teoilleen. Ja tuntevatko he olonsa rauhallisiksi, mistä se rauhallisuus tulee?

Vierailija

ettei tiedä mitään linkolalaisuudesta ja Darwinismista, mutta hienolta kuulostaa :)

Täytyykö kaikessa olla jokin ajatus tai liike takana, kun voi itsekin aivojaan käyttää

Vierailija

epäitsekkyys on sellaista sydämen sivistystä, jota ei opeteta missään, mutta toki sen voi oppia elämän aikana. Mielestäni olet jo oikealla tiellä, kun huomaat ajatella tuollaista asiaa.

Vierailija

Kyynärpäätekniikalla uralla eteenpäin, kadulla makaavaa ei auteta, vanhukset kuolee koteihinsa ilman että kukaan huomaa, ruokaa syödään kun eihän sitä koskaan tiedä milloin sitä saa lisää jne.

Jos olenkin itse tiedostamatta samanlainen?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat