Minne 11kk vauva hoitoon?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen kahden lapsen äiti ja olen tehnyt päinvastaisesti kuin yleensä eli ensin tein lapset ja nyt olen uraa luomassa eli tällä hetkellä ei oletyöpaikkaa. Ajattelin olla pidempään kotona, mutta kokeilin kepillä jätä ja hain yhtä työpaikkaa tai oikeastaan projektia.Ja tietysti sitten tärppäsi.

Nyt minun pitäisi mennä 3kk projektin omaiseen työhön ja nuorin lapsi 11kk. Itseäni tavallaan hirvittää, mutta koska oman alani työpaikat kiven alla, niin ajattelin,että pakko se on ottaa ja toiseksi työ on todella mielenkiintoinen. Minne alle 1v kannattaa viedä hoitoon? Onko päiväkoti hyvä? Lapsi osaa jo melkein kävellä eli ottaa askelia ja into kova. Mies ei voi jäädä kotiin, joten kunnan tai yksityisen hoitoon. Vinkkejä&kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija

Ryhmiksen lapset eri-ikäisiä ja pieni ryhmä 8-12 lasta. Hoitajina lastenhoitaja ja kaksi perhepäivähoitajaa sekä esimiehenä päiväkodin johtaja. Tilat mukavat, toimintaa eri ikäisille ja lapset terveempiä kuin isossa päiväkodissa. :p

Vierailija

Meni 9 kk perhepäivähoitoon ja siitä on nyt yli puoli vuotta. Hyvin on mennyt. Yhden ystävän lapsi meni 10 kk päiväkotiin ja viihtyi aina (on nyt 5 v), mutta lapset ovat tietenkin yksilöllisiä. Voit koittaa saada hoitajan kotiinkin perustamalla hoitorenkaan jonkun muun kanssa. Lapsi saa olla kotona, eikä tarvita aamuheräämisiä ja pukemisia. Voit esim. tehdä näin hetken aikaa, esim vuoden, vaikka se on taloudellisesti hieman raskaampaa ja hakea päiväkotiin sitten kun lapsi on hieman vanhempi.

Tunnen tuon huolen lapsesta, oletko koskaan miettinyt, miten paljon se kumpuaa todellisesta ja oletetusta paheksunnasta siihen liittyen, että lapsen pitäisi yleisen mielipiteen mukaan olla pidempään kotona? Jos unohdat sen ja mietit lapsesi persoonaa, löydät oikean hoitoratkaisun ympäristön päivittelyistä huolimatta. Onnea matkaan!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat