Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun lapsilla on aivan eri elintasot, toisella viimeisen päälle vaatteet, toinen kuljee kirppis

Vierailija

kuteissa

vanhemmalla lapsellani ei ole isää, nuoremman lapsen isästä olen eronnut, tämä ostaa lapselleen hienoimmat ja kalleimmat haalarit, kengät, kaikki vaatteet ovat todella siistejä ja hienoja. Parhaimmat lelut isänsä luona, tuo niitä tännekkin

vanhemmalla lapsellani ei ole mitään hienoa, ei tässä vielä mitään mutta kiva sitten kun ovat isompia, nuorempi saa varmasti hienon ja kalliin mopon, kun minulla tuskin on varaa ostaa mitään hienouksia

lapsen isä siis aika varakas

välillä tulee aika paha mieli vanhemman lapsen puolestä, heillä ei ikäeroa ole kuin reilu 2 vuotta

Kommentit (9)

Vierailija

Ja kun se "köyhempi" on myös vanhempi, ei voi edes periä toisen tavaroita. :( Ei sun kai auta muuta kuin yrittää korostaa ei-materialistisia arvoja ja tasa-arvoisuuttaa lasten välillä muissa asioissa.

Vierailija

eihän nuo nyt vielä tajua että toisella reimatec ja toisella h&m, ikääkin vasta 5v ja 7v

mutta jossain vaiheessa varmasti tajuavat

minä ostan kyllä nuoremmalle niitä halvempia vaatteita, eikä ole valittanut =)

ja saa myös vanhemman lapsen kaikki pieneksi jääneet vaatteet

Vierailija

onko toisen vaatteet reimatecciä ja toisen henkkamaukkaa. Siis todellakaan. Jos vaatteet on ehjät, siistit ja istuvat, niin ihan sama mitä merkkiä on. Tuskinpa toinen lapsesi missään ryysyissä kuitenkaan kulkee.

Lelut on tietenkin ikävämpi juttu, mutta oikeasti lapset repivät iloa vaikka tyhjästä sardiinipurkista, mielikuvitusta lapsilla löytyy. Sitten vanhempana asia on jo eri, mutta älä siitä huoli. Mahdollisesti oma taloudellinen tilanteesikin on silloin parempi.

Enempi olisin harmissani siitä, että toisella lapsella on isä ja toisella ei. Se on varmasti se tärkeämpi ja kadehdittavampi juttu kuin materia.

Vierailija

Lainaus:

eihän nuo nyt vielä tajua että toisella reimatec ja toisella h&m, ikääkin vasta 5v ja 7v

mutta jossain vaiheessa varmasti tajuavat

Vaatteista nyt eivät ehkä niin pian välttämättä, mutta kyllä leluista jne.

Kun olin lapsi, meillä oli taloudellisesti tiukkaa. Minulla oli "tavalliset" kummit, joilta sain tavallisia, pieniä lahjoja. 1,5v nuoremmalla veljelläni oli todella varakkaat kummit, jotka ostivat hänelle todella hienoja lahjoja, polkupyöriä, elektroniikkaa jne. Esim. 4-vuotislahjaksi hienon mankan, ja tämä oli siis vuonna 1975... Kyllä se silloin kaiveli.

Näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut kiva jos vanhempani olisivat jotenkin käsitelleet asiaa; en olisi tarvinnut siis samoja asioita mutta olisivat edes jotenkin lohduttaneet tai selittäneet.

Vierailija

Hän voi ehkä joskus sulle aikuisena jutella siitä, että miltä "huonompiosaisuus" on hänestä tuntunut. Mutta varmasti muistaa myös sen, että se ei ollut susta johtuvaa.

Vierailija

kaupungillakin varmasti katsovat meitä vähän pitkään kun toisella lapsella on paljon hienommat vaatteet päällä :/

luulevatkohan että minä suosin jompaa kumpaa ja ostan sille reimatecciä ja kalleimpia talvisaappaita ja toinen kuljee sittarin kengissä

Vierailija

jos siis jäävät meille esim kun niitä ei enää tarvita, sitten ne jäävät meille ja ostaa seuraavaksi talveksi lapselle uudet, vaikka minä olisinkin jo ostanut

harvoin kyllä on mikään reimatecci tms jäänyt, kerran myin jonkun haalarin ja ostin vanhemmalle takin, ihan uutena =)

tein sitten väärin tai en, mutta eipä pyytänyt takaisinkaan =)

Vierailija

Lapset ovat uskomattoman sopeutuvaisia ja jos vanhemmalla lapsellasi on hyvä itsetunto. Hän ei kadehdi veljensä tavaroita vaan ymmärtää. Oppii isompana ymmärtämään myös, että oli jopa parempi ettei saanut kaikkea ilmaiseksi. Oppii arvostamaan asioita ja on onnellisempi.

Uusimmat

Suosituimmat