Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä miehenne on työstänne, arvostaako mies sinua?

Vierailija

Minun mieheni ei jaksa kuunnella työasioitani iltaisin, häntä ei kiinnosta kuinka väsynyt olen, vaan aina hän sanoo että hänellä itsellään on raskaampi työ ja hänellä on oikeus lepoon. Mieheni ei koske muutakuin kaukosäätimeen iltaisin. Minä hoidan lapset, kaupassakäynnit, ruuat, siivoukset, kuljetukset. Mies ei vaan jaksa koska hänellä on niin raskas työ. Meillä on sama työaika. 8h päivässä. Mieheni työ on suunnittelua tietokoneella ja minä olen suurkeittiöllä n. 1000 syöjää päivässä, keittiöapulaisena. Kummalla meistä on mielestänne raskaampi työ? Onko minullakin oikeus lepoon?

Kommentit (7)

Vierailija

eikä usko, että joskus voin olla väsynyt. Hän ei muuta tee, kun istuu koneella (paitsi nyt, kun kerkesin ensimmäistä kertaa tänne lapsen syntymän jälkeen) tai katselee telkkaria. Lasta ei hoida ollenkaan eikä tee enää mitään kotitöitä, koska mulla pitäisi olla aikaa päivällä tehdä kaikki. Välillä kyllä kommentoi, että en osaa lasta hoitaa ja lyönkö sitä päivällä, kun se iltaisin on niin pahantuulinen. En tiedä kiusallaanko vain yrittää pahoittaa mieleni. En jaksa enää! Itken vain kaikki illat.

Vierailija

mies kyllä arvostaa työtäni. Kyselee aina miten päivä meni yms. Minulla se vaan ärsyttää, kun on vaitiolovelvollisuudet ym ja jos sanon että oli paska päivä, niin tietenkin hän haluaisi että kerron minkä vuoksi ja kun en voi kertoa.

Nyt sitten jäin äitiyslomalle ja hän sanoi olevansa kateellinen kun saan nukkua niin pitkään, kun hänellä täytyy lähteä töihin ennen kl 5 aamulla. Joo ehkä nukkuisin jos pystyisin, nyt vaan yöt menee valvoessa. Ja totta puhuen mieluummin olisin töissä, kun istuisin kotona kun ei kivuilta oikein mitään voi täälläkään tehdä.

Vierailija

Minun mieheni tekee töitä koneella, on siis it.alalla ja työ on moninkertaisesti helpompaa kuin omani. Lasten kanssa kotona oleminen oli vapaampaa,mutta hiton rankkaa henkisesti (jatkuva kiukuttelu, aikuisen seuran puute, oltava aina lapsen tarpeisiin vastaamassa jne.) Toki kotona oleminen on silloin 'lomaa' kun lapset nukkuu, silloinhan voi vaikka istua alas syömään ja lukemaan lehteä, tai ryhtyä siivoamaan ja tiskaamaan, näistähän se lomakin yleensä täyttyy ;-) Vaihtakaa osia miestenne kanssa älkääkä sietäö mosia ukkoja jotka katsovat oikeudekseen löhötä sohvalla työpäivän jälkeen!

Vierailija

Mies arvostaa työtäni, siis sekä varsinaista työtäni että nyt kotona oloa lapsen kanssa. En todellakaan sietäisi jos väittäisi minun laiskottelevan kotona. Tai että minun työ ei olisi yhtä raskas, tietää että on. Huomioi ja hieroo hartioita jos mulla on ollut rankka päivä töissä. Kyselemme kyllä aina toisiltamme miten työpäivä meni.

Kotitöihin ei kyllä kovin paljon osallistu nyt kun olen kotona, mutta lapsen kanssa on kyllä sitten työpäivänsä jälkeen niin mulle jää aikaa tehdä niitä kotitöitä ja vähän levätäkin. Oikeestaan me ollaan sovittu että mieluummin niin - mä ehdin lapsen kanssa olla jo paljon miehen työpäivän aikana. Mieluummin mä miehen töiden ulkopuolisen ajan suon lapselle kuin kotitöille. Ja itse nautin kun saan tehdä jotain kotihommia sit rauhassa ilman että lapsi koko ajan kitisee ja roikkuu lahkeessa.

Uusimmat

Suosituimmat